Palmolive Men Classic Scheerstaaf

Inleiding

Ik noemde recent al het merk Palmolive Men in de Top 5 Betaalbare Scheerproducten, uiteraard deed ik dit niet zonder goede reden. Naar mijn mening bied Palmolive namelijk gewoon het meeste waar voor je geld, althans wat betreft de klassieke (scheer)zepen en scheercrèmes. Maar dat is wat mij betreft niet eens zo heel vreemd, want juist daaraan heeft Palmolive uiteindelijk zijn succes te danken.
Palmolive reclame uit 1915

Een leuk weetje over de merknaam Palmolive is trouwens dat het een referentie is naar hun allereerste product op de markt, een zeep die volledig gemaakt werd van palm en olijfolie. Overigens bevat ook de formule van de scheerzeep zowel palm en olijfolie, in tegenstelling tot de scheercrème die kokospalm-olie en kokospalm fruit extract bevat.

Verpakking

De Palmolive Men Classic Scheerstaaf word verkocht in een klein groen kartonnetje welke nog geen 8.5cm lang en 3.55cm breed is, kortom dus een zeer compacte verpakking. Niet dus een hele bijzondere verpakking wat mij betreft, maar wat ik wel netjes vind is dat ze de verpakking meertalig gemaakt hebben.
Palmolive Men Classic Scheerstaaf

De scheerstaaf zelf zit trouwens gewoon in een stuk aluminiumfolie verpakt en vast gezet in een klein houdertje, bedoeld zodat je de scheerstaaf makkelijkere kunt vasthouden. Het is overigens niet op de foto zichtbaar maar de scheerstaaf is licht groen gekleurd, net als de scheercrème welke ook licht groen gekleurd is.

Werking en geur

Naar mijn mening is in algemene gewoon niks mis met de werking van de Palmolive Men Classic Scheerstaaf, de scheerzeep doet zijn werk namelijk gewoon goed. Ja zo'n scheerstaaf kan in eerste instantie wellicht lastig in gebruik zijn, maar daar wen je uiteindelijk ook vrij snel aan. Eigenlijk is het gewoon een kwestie van de scheerstaaf nat maken, daarna wrijf je de zeep gewoon in op je gezicht.


Als je dat laatste goed gedaan hebt dan zul je zien dat er tijdens het opkloppen al snel een romig scheerschuim ontstaat, welke naar mijn mening de huid goed beschermd. Wel vind ik dat het een minder romig scheerschuim creëert dan de Bea Scheerstaaf bijvoorbeeld, al merk je daar uiteindelijk zeer weinig van. De krabber glijdt dan ook gewoon soepel over de huid.

Wat betreft de geur, ik persoonlijk vind het gewoon een frisse klassieke zeepgeur. Zover ik heb begrepen is dit dan ook de echte klassieke Palmolive geur, dus ja voor sommige zal het gewoon een oubollige geur zijn helaas.

Prijs

Ik heb voor de Palmolive Men Classic Scheerstaaf € 0,75 betaald in Duitsland.

Conclusie

De Palmolive Men Classic Scheerstaaf is naar mijn mening zeker niet de beste scheerzeep die je kunt kopen, maar ik vind het wel de beste scheerzeep die het meeste waar voor je geld bied. Natuurlijk kun je ook appels met peren gaan vergelijken, maar dat zou naar mijn mening gewoon niet eerlijk zijn om te doen.

Mocht je trouwens een gevoelige huid hebben dan is het wellicht verstandigere om te kiezen voor de scheercrème, i.p.v. de scheerstaaf. Waarom? Aangezien je de zeep dient in te wrijven op je gezicht kan de wrijving helaas zorgen voor irritatie, dan ben je nog niet eens met scheren begonnen. Of je raspt de scheerstaaf gewoon en duwt de zeep samen in een kuipje, alleen erg praktische is deze methode niet vind ik.

Overigens komt het uiteindelijk ook neer op een persoonlijke voorkeur, want ik verkies persoonlijk nog steeds de scheercrème boven de scheerstaaf. Al zit er wat betreft de werking en geur niet veel verschil tussen beide producten, naar mijn mening zijn ze dan ook gewoon even goed. Het enige verschil is dat de scheercrème makkelijkere in gebruik is, terwijl de scheerstaaf weer handigere is voor op reis.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.