Orak Krabber

Inleiding

Een krabber die slechts voor € 1 verkocht word kun je daar Ã¼berhaupt wel veilig mee scheren? Of dien je de verbanddoos alvast klaar te zetten? Aangezien ik helaas geen glazen bol heb ik besloten om dit zelf te ondervinden, al moet ik eerlijk toegeven dat ik juist over deze krabber geen hoge verwachtingen heb.

Deze krabber is eigenlijk dan ook gewoon een ordinaire imitatie van de WWII Luftwaffe Krabber uit de jaren 40, maar de kwaliteit hebben ze in iedere geval niet weten te evenaren! Je ziet namelijk al vrijwel direct dat er een erg goedkoop metaal gebruikt is, in het Engels noemen ze dit ook wel Pot Metal.

Verpakking en design

Afhankelijk van of je een Yuma of Orak koopt kan de krabber in verschillende verpakkingen geleverd worden, ze worden echter ook los zonder verpakking verkocht. Bij de Yuma krijg je in iedere geval een plastic reiscase erbij, maar bij de Orak Krabber is dit helaas niet het geval.
Orak Krabber

In het geval van de Orak Krabber betaalde ik letterlijk voor het kartonnen doosje waarin deze geleverd, want zoals ik al vermelde worden deze krabbers ook gewoon los verkocht. Het is mij overigens onbekend of er verschil in de kwaliteit zit tussen de Yuma en Orak krabbers, in dit geval laat de kwaliteit en afwerking helaas duidelijk zijn wensen over.

Wat betreft het design, dat is natuurlijk gewoon gestolen van de Duitsers! Ja het ziet er wel leuk uit, maar erg origineel is het helaas niet. Daarnaast lijkt het wel of bepaalde delen amateuristische aan elkaar vast gesoldeerd zijn. Kortom over de bouwkwaliteit en afwerking ga ik verder geen woorden aan vuil maken, want dat is overduidelijk niet goed.

Gebruikservaring

Men zegt wel eens dat je mensen niet op hun uiterlijk dient te beoordelen, nou dat is bij deze krabber in-principe ook het geval naar mijn mening. Want cosmetische gezien zal deze krabber beslist geen schoonheidsprijzen in de wacht slepen, maar in deze prijsklasse vind ik dit persoonlijk dan ook niet belangrijk.

Als ik puur kijk naar het scheren zelf dan ben ik van mening dat deze krabber dat gewoon goed doet, al wil ik daar wel een kanttekening bij plaatsen: De krabber is duidelijk een tikkeltje agressief, dus voorzichtigheid is helaas wel geboden bij deze krabber! Voor de rest is het vooral een zeer lichte krabber die een goeie grip bied, net zoals de Chinese Gillette Tech bijvoorbeeld.

Prijs

Ik zelf heb de krabber tijdens mijn verblijf in Istanboel gekocht voor ongeveer € 1 totaal.

Conclusie

Voor beginners is dit waarschijnlijk niet de meest geschikte krabber naar mijn mening, want daar vind ik deze krabber eerlijk gezegd gewoon te agressief voor. Als je echter graag een agressievere krabber wilt uitproberen dan is dit een mooie tussenstop, deze krabber is namelijk een stuk minder agressief dan een Fatip Grande Krabber.

Persoonlijk verkies ik overigens de Chinese Gillette Tech boven deze krabber, maar dat is puur omdat ik een voorkeur voor milde krabbers heb. Maar uiteindelijk is dit zeer subjectief, al probeer ik natuurlijk wel zo objectief mogelijk te zijn.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.