Amando Noir Eau de Toilette

Inleiding

Amando Noir is de klassiekere uit de geurenlijn van het bekende Nederlandse verzorgingsmerk exclusief voor mannen, want bij Amando is het juist allemaal met de geurtjes begonnen. Het is mij trouwens onbekend wanneer deze geur geïntroduceerd werd door Amando, maar mijn vader wist mij te vertellen dat hij deze geur vroeger ook gebruikte.

De geur word door Amando omschreven als een: Zeer mannelijke, sportieve geur waarin frisheid wordt gecombineerd met een rijke mix van diverse kruiden en specerijen, tezamen met warme hout- en mosgeurenOp internet wist ik daarnaast nog te vinden dat de Amando Noir veel weg heeft van de Chanel Antaeus, al moet ik eerlijk toegeven dat ik de twee geuren niet zelf heb vergeleken.

Verpakking

De Amando Noir Eau de Toilette word verkocht in redelijk groot kartonnen doosje met daarin het flesje van 50ml. Het design van dit flesje vind ik trouwens erg sjiek uitzien, want het design ziet er naar mijn mening echt apart en uniek uit. Overigens dacht ik in eerste instantie dat deze flesjes van plastic waren, maar als je erop tikt word het direct duidelijk dat het glas is.
Amando Noir Eau de Toilette

Voor de rest is er eigenlijk niet zo heel veel bijzonder aan de verpakking, maar ik moet wel zeggen dat de verpakking ervoor een goedkoop product eerlijk gezegd erg luxe uitziet. En goed er staat ook een geuromschrijving in het Frans op de verpakking, dus wellicht dat je dit product ook in België kunt kopen.

Geur

Ik vind de geuromschrijving van Amando eerlijk gezegd best goed omschreven, want direct als ik de Eau de Toilette aanbreng kan ik overduidelijk de kruiden en specerijen waarnemen. Vlak na het aanbrengen zijn deze kruiden en specerijen naar mijn mening dan ook te sterk aanwezig, dus de eerst 5 a 15 minuten is het naar mijn mening niet zo'n fijne geur.

De overheersende geur van deze kruiden en specerijen vervaagt gelukkig redelijk snel, wat dus betekend dat de geur in frisse en tegelijk warme houtachtige geur veranderd. Zo gek is het dus nog niet dat Tim Coronel een wandel door een virtueel bos maakt, hoe dan ook ik vind het echt een heerlijk geurtje. De waarneembaarheid is overigens ongeveer zo'n 7 uur totaal, maar natuurlijk vervaagt de geur wel al na zo'n 4 a 5 uur.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Amando Noir Eau de Toilette is verkrijgbaar bij de meeste Nederlandse drogisterijen voor ongeveer € 9,99 al betreft het hier wel de adviesprijs, want geregeld kun je deze parfum voor de helft van de prijs kopen bij o.a Etos en Kruidvat.

Conclusie

Als je opzoek bent naar een lekker geurtje zonder daar de hoofdprijs voor te betalen, dan ben je bij de Amando Noir Eau de Toilette op het goede adres. Ja het is naar mijn mening een redelijk klassieke geur, maar beslist niet oubollig en de geur ontwikkeld zich juist tot een fijne geur. Uiteraard kun je ook eerst een tester uitproberen bij de drogisterij, want uiteindelijk is dit toch het voordeel van een merk dat op iedere straathoek te koop is.

Wat betreft de prijs-kwaliteitsverhouding die is gewoon goed te noemen, vooral als je de vele kortingsacties meerekent van de drogisterijen. Je hoeft dus eigenlijk nooit de volledig prijs voor dit product te betalen, maar je dient dan natuurlijk wel de aanbiedingen goed in de gaten te houden.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.