Mennen Skin Bracer Aftershave Lotion

Inleiding

Mennen Skin Bracer Aftershave Lotion is een klassieke Amerikaanse aftershave lotion die sinds 1931 te koop is in Amerika, en is daarmee naast de Aqua Velva Aftershave Lotion een van de oudste Amerikaanse aftershaves op de markt. Skin Bracers zijn overigens een soort van milde toners die de huid reinigen en ontsmetten, en ervoor zorgen dat de poriën krimpen.

Het merk Mennen is trouwens het meest bekend vanwege hun deodorants en dan met name de Speed Stick deodorant, wat vandaag de dag een van hun succesvolste producten is. Oh in Frankrijk heeft L'Oréal het merkrecht van Mennen in handen, en er bestaat ook een Franse versie van de Skin Bracer Aftershave Lotion.

Verpakking

De Mennen Skin Bracer Aftershave Lotion word in Zwitserland verkocht in een klein glazen flesje van 100ml, en het mooiste aan dit flesje is het feit dat het een origineel retro flesje is. Ik geloof overigens ook dat deze flesjes alleen nog in Zwitserland gebruikt worden door Mennen, want in de USA gebruiken ze tegenwoordig gewoon plastic.
Mennen Skin Bracer Aftershave Lotion

Ik heb helaas wel een puntje van kritiek op het flesje dat Mennen in Zwitserland gebruikt, want deze flesjes kunnen heel makkelijk gaan lekken. De reden dat deze flesjes zo makkelijk kunnen lekken is vrij simpel, want de draaikop kan gewoon open springen door bijvoorbeeld wrijving in je koffer.

Als je deze aftershave dus mee op reis zou willen nemen of mee terugnemen uit Zwitserland? Dan is mijn advies dan ook om het in je handbagage te stoppen, want de kans is anders groot dat het flesje open springt in je gewone bagage. Bij de meeste andere aftershave merken is dit overigens geen probleem, want die gebruiken betere draaikoppen die goed vast blijven zitten.

Werking en geur

Ik vind de werking van deze aftershave lotion persoonlijk echt goed en ook prikt de aftershave nauwelijks, maar dat laatste is eerlijk gezegd afhankelijk van hoe goed je scheerresultaat was. Verder treedt vrijwel direct de koeling werking van de menthol in effect, en dat voelt naar mijn mening redelijk koud aan. Overigens is deze koelende werking voor ongeveer 15 minuten voelbaar na het aanbrengen.

Het omschrijven van de geur vind ik bij deze aftershave eerlijk gezegd best lastig, maar het is duidelijk een subtiele zoete muntgeur welke tegelijk fris ruikt. En vanzelfsprekend is dit natuurlijk ook een klassieke geur, en persoonlijk vind ik het een lekker geurtje dat tevens uniek ruikt. De geur zwakt na het aanbrengen overigens wel vrij snel af en is ook slechts enkele uurtjes waarneembaar, maar dat laatste vind ik persoonlijk niet zo erg.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Mennen Skin Bracer Aftershave Lotion is lokaal en online in Nederland helaas niet verkrijgbaar, maar het is wel mogelijk om deze aftershave via eBay zelf te importeren. Ik zelf heb deze aftershave in Zwitserland gekocht voor ongeveer € 5 omgerekend, en voor Zwitserse standaarden is dit eerlijk gezegd gewoon spotgoedkoop.

De Franse variant van deze aftershave word o.a verkocht bij de Super U Supermarkt en Carrefour Hypermarkt voor € 4,25 ongeveer, en ook in het dwergstaatje Monaco kun je deze aftershave gewoon vinden bij de Carrefour Hypermarkt.

Conclusie

Het lijkt er soms wel op dat je met dit soort aftershaves gewoon geen miskoop kunt begaan, althans wat betreft de verzorgende werking is dat meestal gewoon goed. En dat is bij deze aftershave dus ook het geval, al is de koelend werking wel een stuk minder koud dan de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion bijvoorbeeld.

De geur van deze aftershave vind ik persoonlijk zeer uniek en ik vind het dus ook echt een lekker geurtje, en de Amerikanen zouden deze geur waarschijnlijk gelabeld hebben als een echt Barbershop geur. Ik heb overigens geen flauw idee wat voor geuren in een Barbershop gebruikte werden, maar het lijkt mij wel logische dat ze dit soort betaalbare aftershaves gebruikte.

Ook de prijs-kwaliteitsverhouding vind ik persoonlijk erg goed, maar het is eerlijk gezegd wel jammer dat het zo moeilijk is om deze aftershave te kopen. Maar goed een stedentrip naar Parijs of Zürich zal je vriendin of vrouw natuurlijk ook leuk vinden, al weet ik zeker dat ze deze aftershave niet in Disneyland Parijs verkopen.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.