Barbus Classic Scheerzeep

Inleiding

Barbus is een klassiek scheermerk afkomstig uit het voormalige Tsjecho-Slowakije, en dit merk word dan ook alleen in Tsjechië en Slowakije verkocht. Over de geschiedenis van dit merk kan ik helaas zeer weinig over vinden, en het enige wat ik eerlijk gezegd weet is dat deze scheerzeep sinds 1956 verkocht word.

Overigens is dit merk in 2010 overgenomen door Herba en voorheen was dit merk eigendom van de Miclén welke sinds 1965 cosmetica producten produceert, en de Miclén zorgt nog steeds voor de distributie in Tsjechië.

Verpakking

De Barbus Classic Scheerzeep komt verpakt in een klein kartonnen doosje met daarin een plastic kuipje met een inhoud van ruim 150 gram, en verder is het gewoon een simpele verpakking met een simpel design.

Barbus Classic Scheerzeep

Ook vind je op de verpakking uitleg over de werking van de scheerzeep en daarnaast vind je ook nog een redelijk goede gebruiksaanwijzing op de verpakking, al had deze gebruiksaanwijzing naar mijn mening wel iets gedetailleerder mogen zijn.

De deksel van het blauwe plastic kuipje is overigens afschroefbaar, en dat vind ik persoonlijk erg fijn omdat het op deze manier gewoon een stuk makkelijker is om het kuipje te openen.

Werking en geur

Ik persoonlijk vind de werking van de Barbus Classic Scheerzeep zeer goed en deze scheerzeep laat zich ook redelijk makkelijk opkloppen tot een romig scheerschuim, en verder zorgt deze scheerzeep ervoor dat de krabber erg soepel over de huid kan glijden en daarnaast word ook de huid erg goed beschermd.


De geur vind ik het beste te omschrijven als een echte klassieke zeepgeur en persoonlijk ben ik niet zo fan van deze geur, want het is eerlijk gezegd best wel een oubollige geur maar gelukkig is de geur ook niet overheersend aanwezig.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Barbus Classic Scheerzeep is helaas niet verkrijgbaar in Nederland, en de enige manier om deze scheerzeep online te kopen is via de Amerikaanse webwinkel Shoebox voor ongeveer € 9,70 omgerekend.

In Tsjechië kun je deze scheerzeep lokaal onder andere kopen bij de Rossmann drogisterij en de Teta drogisterij voor € 2,50 ongeveer, en daarnaast kun je deze scheerzeep ook in Slowakije kopen al weet ik eerlijk gezegd geen prijzen.

Conclusie

De Barbus Classic Scheerzeep behoort tot een van de beste scheerzepen welke ik tot nu toe uitgeprobeerd heb, maar de geur behoort voor mij persoonlijk juist tot mijn minst favorieten geuren omdat ik het niet echt een fijne geur vind.

Verder vind ik dat deze scheerzeep een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding bied al is het eerlijk gezegd wel jammer dat deze scheerzeep zo moeilijk verkrijgbaar is, maar dat maakt het in zekere zin juist een exclusief scheerproduct omdat het niet verkrijgbaar is in Nederland.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.