Virginiasheng Pur-Tech Synthetische Scheerkwast

Inleiding

Ik heb nog nooit een synthetische scheerkwast uitgeprobeerd, maar ik vond het eerlijk gezegd wel interessant om een vierde generatie synthetische scheerkwast uit te proberen. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een synthetische scheerkwast van Virginiasheng, welke ik via een eBay veilig voor minder dan € 5 gewonnen heb.

Pur-Tech synthetische haar word ook gebruikt door andere merken zoals Frank Shaving onder andere. Maar ik weet niet of de Muhle Silvertip Fibre hetzelfde soort synthetische haar is als Pur-Tech, ik weet alleen dat beide tot de vierde generatie synthetische haar behoren.

Bij een synthetische scheerkwast heeft het overigens totaal geen zin om hem te laten weken, want een synthetische scheerkwast absorbeert namelijk geen water en dat is een eigenschap die varkenshaar en dashaar wel hebben.

Eerste indruk

Ik vind de eerste indruk van deze scheerkwast echt goed want direct na het uitpakken viel me al op hoe goed deze scheerkwast uit ziet, en een leek zou waarschijnlijk niet het verschil kunnen zien tussen deze imitatie dashaar scheerkwast en een echte dashaar scheerkwast.

Virginiasheng Pur-Tech Synthetische Scheerkwast

Verder valt mij op dat de dichtheid van de haren van deze scheerkwast best goed eruit ziet en de 22mm knot ziet er vrij breed uit, en ook voelen de uiteindes van de haren in droge toestand erg zacht aan.

Gebruikservaring

De gebruikservaring met deze scheerkwast is in principe best goed maar totaal anders dan de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast. Het eerst wat ik merkte bij het inzepen is dat deze scheerkwast echt een goede ruggengraat heeft, maar deze ruggengraat voelt wel onnatuurlijk aan want het haar is niet flexibel en veert als ware terug tijdens het inzepen.

Verder voelen de haren erg zacht aan maar bij lange na niet zo zacht als Silvertip dashaar, maar de zachtheid van de haren is wel redelijk vergelijkbaar met de Finest Dashaar Scheerkwast.


In vergelijking met mijn dashaar scheerkwasten gebruikt deze scheerkwast veel minder product om dezelfde hoeveelheid scheerschuim op te kloppen, en wanneer ik wat royaler product gebruik dan creëert deze scheerkwast pas echt veel scheerschuim.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit vind ik persoonlijk wel redelijk goed, maar het had toch iets beter gekund ben ik van mening. Het lijkt er namelijk op dat de knot er een beetje scheef ingezet is, en wanneer ik de scheerkwast nat maak ontstaat er een gat midden in de scheerkwast.

Voor de rest kan ik echt niks slechts over de bouwkwaliteit zeggen, en de minpunten die ik hierboven genoemd heb beïnvloeden nauwelijks de gebruikservaring. Ik heb deze scheerkwast overigens nog geen haren zien verliezen, en dat vind ik persoonlijk erg positief.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Virginiasheng Pur-Tech Synthetische Scheerkwast is te koop via eBay voor ongeveer € 10 inclusief verzendkosten, en je hebt daarbij keuze uit verschillende handvatten en knot groottes.

Het is overigens ook nog steeds mogelijk om er eentje goedkoper via een veilig op eBay te winnen, en via beste voorstel kun je ook nog wel een beetje korting krijgen.

Conclusie

Ik vind persoonlijk dat de Virginiasheng Pur-Tech Synthetische Scheerkwast een hoge prijs-kwaliteitsverhouding heeft, maar ik vind de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast wel een betere keuze in vergelijking met deze scheerkwast.

Ik vind namelijk dat dit synthetische haar niet even goed is als bijvoorbeeld dashaar of varkenshaar, want ik mis gewoon de eigenschappen bij deze scheerkwast die een natuurlijke scheerkwast wel heeft.

Wel ben ik van mening dat deze synthetische scheerkwast een goed alternatief is voor veganisten of mensen die uit geloofsovertuigingen bijvoorbeeld geen varkenshaar willen gebruiken.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.