Williams Scheercrème Gevoelige Huid

Inleiding

Ik heb de Williams Scheercrème vorig jaar samen met de Monsavon Scheerzeep gekocht tijdens mijn korte bezoek aan Parijs in Frankrijk.

Op internet is het merk Williams vooral bekend vanwege de Amerikaanse Williams Scheerzeep, maar buiten de merknaam heeft deze Williams Scheerzeep eigenlijk niks gemeen met de Europese Williams Scheercrème. Want Williams is in Amerika namelijk gekocht door Comb Incorporated, en in Europa heeft Unilever Williams gekocht.

Het bijzondere aan deze scheercreme is dat het allantoïne bevat, een ingredient dat vaak gebruikt word in aftershaves vanwege zijn wondgenezend eigenschappen. Ik vermoed dat de allantoïne een beschermende functie heeft in deze scheercrème.

Verpakking

De Williams Scheercrème komt gewoon in een kartonnen doosje, en voor de rest is er ook niet zoveel bijzonder aan de verpakking. Maar de verpakking is wel in het Frans en Nederlands i.v.m. met Belgie waar deze scheercreme ook te koop is.

Williams Scheercrème Gevoelige Huid

Wat ik wel jammer vind is dat je niet even snel aan de scheercreme kunt ruiken, want de tube is namelijk voorzien van een afsluiting welke je door dient te prikken met de dop. Ik zie dit persoonlijk als nadeel omdat ik het fijn vind om aan een scheerproduct te ruiken voor dat ik een koopbeslissing neem.

Werking en geur

Persoonlijk vind ik de werking van de Williams Scheercrème best goed, en deze scheercreme laat zich makkelijk opkloppen tot een romig dik scheerschuim van goede kwaliteit, voldoende voor twee of drie passes.


Ik vind verder dat deze scheercrème de huid goed beschermd, en zorgt er tevens voor dat de krabber soepel over de huid kan glijden. De geur omschrijven vind ik een beetje moeilijk, maar ik heb het idee dat het een houtachtige klassieke frisse geur is.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Williams Scheercrème is lokaal verkrijgbaar in België voor ongeveer € 3,50 en in Frankrijk voor € 1,79 bij de Carrefour Hypermarket.

In Nederland kun je de Williams Scheercrème online bestellen bij Drogisterij.net en Dio Drogisterij voor € 2,99 en bij de Dio Drogisterij kun je de bestelling gratis afhalen.

Conclusie

De Williams Scheercrème Gevoelige Huid bied een goede prijs-kwaliteitsverhouding, en ik vind deze scheercreme erg vergelijkbaar met de Palmolive Scheercrème. De geur van deze scheercrème vind ik vergelijkbaar met de Florena Scheercrème, maar dan net wat klassieker.

Ik vind overigens de Williams Scheercrème in vergelijking met de eveneens in Frankrijk verkrijgbare Monsavon Scheerzeep net iets minder goed, maar deze scheercrème is zeker een aanrader.



Share this:

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Je kunt deze creme bij DIRX drogisterijen kopen. Zie het internet voor adressen. kost daar dacht ik €0,99 per tube. tony

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.