Edwin Jagger DE87RC14bl

Inleiding

Ik kreeg van Edwin Jagger twee nieuwe krabbers toegestuurd van de 2014 lijn, en ik heb de Edwin Jagger DE87RC14bl ontvangen en de DEL8914bl. Ik heb besloten om als eerste de DE87RC14bl te testen en de DEL8914bl test ik een andere keer.

Het enige wat bij deze nieuwe krabbers van Edwin Jagger veranderd zijn de handvatten en Edwin Jagger gebruikt nog steeds dezelfde scheerkop welke ze ook bij de DE89L gebruiken. En de DE87RC heeft een handvat wat voor een betere grip zou moeten zorgen.

Verpakking en design

De verpakking van deze nieuwe Edwin Jagger krabbers zijn niet veel veranderd in vergelijking met de verpakking van mijn Edwin Jagger DE89L. Maar ze hebben de verpakking wel een beetje aangepast en nu heeft het kartonnen doosje twee raampjes aan de zijkanten waar je de scheerkop en een stukje van het handvat kan zien.


Verder gebruikt Edwin Jagger nu een gevouwen kartonnen houder die de krabber op zijn plaats dient te houden zodat het zichtbaar is voor de twee raampjes. Eerlijk gezegd is dit niet een hele slechte update van de verpakking, maar eerlijk is eerlijk de verpakking is niet erg luxe maar de inhoud gelukkig wel.

Edwin Jagger DE87RC14bl


In grote lijnen is het design van de Edwin Jagger DE87RC14bl gelijk aan de Edwin Jagger DE89L, maar het verschil zit hem namelijk in het handvat. De buitenste laag van het handvat is namelijk bekleedt met een rubber laag met verticale lijnen waardoor dit handvat een betere grip bied dan de DE89L.

De beige/wit achtige kleur van het handvat vind ik persoonlijk wel sjiek en luxe uit zien, en de kleur past ook goed bij mijn beige/witte scheerkwasten.

Gebruikservaring

De gebruikservaring van de Edwin Jagger DE87RC14bl is vrijwel gelijk aan de gebruikservaring van de Edwin Jagger DE89L. Het enige verschil dat ik merk is dat het handvat een iets betere grip bied, maar voor de rest merk ik echt geen verschil.

Ik verwijs voor de gebruikservaring van deze krabber daarom dan ook naar de Edwin Jagger DE89L, omdat het geen zin heeft om hier precies hetzelfde te schrijven.

Bouwkwaliteit 

De bouwkwaliteit echt goed beoordelen vind ik eerlijk gezegd moeilijk omdat de gebruiksperiode daarvoor gewoon tekort is. Wel heb ik de indruk dat net als bij mijn Edwin Jagger DE89L de bouwkwaliteit waarschijnlijk erg goed is

Ik weet overigens niet of voor het handvat echt rubber gebruikt is of dat het synthetisch rubber is, maar Edwin Jagger zelf noemt het gewoon rubber in iedere geval.


Ik ben er helaas achter mogen komen dat het handvat helaas krasgevoelig is, en zoals op de bovenstaande foto te zien is heb ik helaas al een kras op het handvat gekregen.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Edwin Jagger DE87RC14bl is in Nederland alleen verkrijgbaar bij Barbiere di Figaro voor € 27 exclusief verzendkosten.

Conclusie

Met de Edwin Jagger DE87RC14bl bied Edwin Jagger in principe nog meer keuze in de verschillende uitvoeringen van hun krabbers met een DE89 scheerkop, het voornaamste verschil zit hem dan ook in het handvat.

De prijs-kwaliteitsverhouding van deze krabber is net als andere Edwin Jagger krabbers goed te noemen, en de prijs is in vergelijking met de oude modellen ook vrijwel gelijk gebleven.

Ik persoonlijk vind het design van het met rubber beklede handvat mooi en luxe uitzien, maar het heeft tegelijk ook iets aparts en herinnert mij aan de Nexus 7 2012. Wel zou ik persoonlijk geen nieuwe Edwin Jagger krabber kopen als je oude nog in goede staat verkeerd, want daarvoor is het verschil helaas te klein voor.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.