Mijn scheersouvenirs uit Spanje

Inleiding

Begin mei ben ik voor ongeveer vier dagen naar Barcelona in Spanje geweest, en ik heb daar erg genoten van het zonnige weer en de bezienswaardigheden zoals de Sagrada Família Basiliek.

Gelukkig was het niet moeilijk voor mij om de scheerproducten te vinden die ik wou kopen, want zowel een Mercadona supermarkt en een Carrefour Hypermarkt waren dicht in de buurt van het hotel waar ik verbleef.

Ik had persoonlijk best geluk, want de Carrefour had de La Toja in de aanbieding waardoor ik voor het tweede La Toja product de helft betaalde, en hetzelfde was het geval voor de Floid Vigorous 400ML.

Floid Vigoroso Aftershave Lotion 400ML

De Floid Vigoroso Aftershave Lotion stond zo'n beetje helemaal boven aan mijn wenslijst van Spaanse scheerproducten die ik wou kopen. In eerste instantie wou ik gewoon een 150ML fles van Floid kopen, maar toen ik de 400ML fles in de aanbieding tegen kwam voor € 7.86 was de keuze erg snel gemaakt.

Floid Vigoroso Aftershave Lotion

Een van de redenen waarom ik perse de Floid Vigoroso Aftershave Lotion wou kopen is vanwege de menthol, en ''Vigoroso'' betekend krachtig in het Nederlands krachtig en deze variant bevat dus meer menthol dan de ''Suave'' wat mild betekend.

De geur omschrijven vind ik als gewoonlijk niet erg makkelijk maar ik vind het vrij fris en kruidig ruiken en ik ruik ook een hint van de menthol. De geur ruikt overigens wel redelijk klassiek maar beslist niet oubollig want anders had ik het niet gekocht.

Williams Aqua Velva Aftershave Lotion

De Williams Aqua Velva Aftershave Lotion stond juist niet op mijn wenslijst omdat ik eerlijk gezegd verwacht had dat deze aftershave lotion oubollig zou ruiken, maar dat bleek niet het geval al ruikt het net als Floid wel redelijk klassiek.

Williams Aqua Velva Aftershave Lotion

Een andere reden dat ik deze aftershave lotion kocht is juist vanwege het retro uitziende flesje waar de aftershave in komt, want het flesje vind ik echt mooi uit zien. En een van de voornaamste reden om deze aftershave lotion te kopen was de lage prijs van € 3,90 voor 200ML.

Deliplus Aftershave Gel

De Deliplus Aftershave Gel word alleen verkocht bij de Mercadona omdat Deliplus een huismerk van Deliplus is, wat vrij populair zou zijn onder Spanjaarden vanwege de hoge-prijskwaliteits verhouding.

Deliplus Aftershave Gel

De Deliplus Aftershave Gel heb ik eigenlijk vooral gekocht vanwege zijn lage prijs van € 2,60 voor ruim 300ML, want het is een totaal onbekende aftershave gel en ik had er toevallig alleen over gelezen op The Shaving Room.

De geur van deze aftershave gel ruikt in iedere geval erg fris, en ik ben persoonlijk erg benieuwd hoe goed deze aftershave gel zal werken want ik heb nog nooit een aftershave gel gebruikt.

La Toja Classic en Sensitive Scheercrème

De La Toja Classic en Sensitive Scheercrème waren de eerste twee Spaanse scheerproducten die ik kocht toen ik in Barcelona was i.v.m. dat La Toja in de aanbieding was bij de Carrefour.

La Toja Classic en Sensitive Scheercrème 

Ik kon persoonlijk niet kiezen tussen de classic variant en de sensitive variant en daarom heb ik ze maar beide gekocht en de tweede kreeg ik voor de helft voor de prijs, en daardoor heb ik per tube € 1,57 betaald.

Over de geur kan ik helaas nog niks schrijven want de tubes zijn voorzien van een seal en de tubes wil ik nog niet open maken.

Lea Sensitive Scheercrème

De Lea Sensitive Scheercrème was de enige Lea scheercreme die ik heb kunnen vinden in Barcelona, al kwam ik wel nog in een parfumerie de Lea 250ML scheercreme tegen maar de prijs daarvan was erg hoog.

Lea Sensitive Scheercrème

De prijs van de Lea Sensitive Scheercrème vond ik eigenlijk niet zo aantrekkelijk nadat ik de La Toja Scheercrème voor €1,57 per stuk gekocht had. Maar ik wou toch perse een paar Lea scheerproducten mee terug nemen, en ik vond de geur prima ruiken en heb toen een tube gekocht.

La Toja Scheerstaaf

Over de La Toja Scheerstaaf heb ik hier al eerdere over geschreven, en ik vind het persoonlijk een van de beste scheerstaven die je kunt kopen.

La Toja Scheerstaaf

In Barcelona kwam ik bij toeval in een parfumerie La Toja Scheerstaven tegen, die beide voor € 1 verkocht werden en deze heb ik beide toen maar gekocht, omdat ze elders zo'n € 1,90 per stuk kosten in Spanje.

 Bea Scheerstaaf

De Bea Scheerstaaf is de goedkopere variant van de Lea Scheerstaaf en op de geur na zijn deze twee scheerstaven hetzelfde. Ik verkoos uiteindelijk de Bea Scheerstaaf boven de Lea Scheerstaaf omdat die laatste een soort Arko geur heeft.

Bea Scheerstaaf

De Bea Scheerstaaf heeft een typische zeepgeur een beetje vergelijkbaar met de zeepgeur van De Vergulde Hand, maar door sommige word het omschrijven als een wasmiddel geur. Ik betaalde overigens € 1,25 voor de Bea Scheerstaaf.

Tot slot

Ik heb bewust geen aftershave balsems gekocht omdat ik meer dan genoeg aftershave balsems heb, en de La Toja Aftershave Balsems vond ik gewoon niet aantrekkelijk.

Ik verwacht overigens niet op korte termijn over een van deze producten te schrijven, en de Floid wil ik uitproberen tijdens echt warm weer.


Share this:

CONVERSATION

4 reacties:

  1. Meteen even een bescheiden bestelling doorgegeven aan familie in Spanje. Bedankt voor de duidelijke review!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen dat de informatie in dit artikel je geholpen heeft :) Dat is juist de reden waarom ik dit soort artikelen blijf schrijven.

      Verwijderen
  2. Jammer dat je de La Toja aftershave balsem biet hebt meegenomen, Wesley. Ik heb het wel gedaan en het is mijn absolute favoriet geworden. Uitstekend verzorgend en een heerlijke geur. De dames op mijn werk zijn er gek op ;-) De geur is heel anders (en lekkerder) dan de La Toja classic scheercreme die ik ook meenam. Overigens is die scheercreme ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anoniem,

      Ik heb eerlijk gezegd er bewust voor gekozen om niet de La Toja Aftershave Balsem mee terug te nemen, want persoonlijk heb ik het idee dat meer de Spaanse Nivea Men Aftershave Balsem is. Wel geloof ik je direct wanneer je zegt dat het uitstekend verzorgend, want bij La Toja zou ik zelf bij niet anders verwachten aangezien dat merk een behoorlijk goede reputatie heeft.

      Mijn persoonlijke favorieten uit dit lijstje zijn trouwens de Williams Aqua Velva Aftershave Lotion en de Floid Vigoroso Aftershave Lotion, de rest moet ik eerlijk gezegd nog testen. Dat laatste duurt helaas heel lang, want ik gebruik echt alles een voor een op als het even gaat.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.