Gillette Bleue Extra Mesjes

Inleiding

De Gillette Bleue Extra mesjes zijn afkomstig uit Frankrijk en worden verkocht in Franse supermarkten.

Deze mesjes worden overigens net als de Astra SP mesjes geproduceerd door P&G in Rusland, al werden ze in het verleden in Frankrijk geproduceerd maar die mesjes zijn nu NOS.

Verpakking

De Gillette Bleue Extra mesjes worden verkocht per tien stuks in een pakje en zijn individueel verpakt in een wikkel.

Gillette Bleue Extra Mesjes

Gebruikservaring

Ik heb het Gillette Bleue Extra mesje getest in combinatie met mijn Edwin Jagger DE89L krabber, en verder heb ik de Wilkinson Sword Scheerstaaf gebruikt en de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast.

Het mesje voelde tijdens de scheerbeurten smooth en vergevensgezind aan en het mesje voelt goed scherp aan, maar er zijn scherpere mesjes. De duurzaamheid van dit mesje is ook dik in orde, en ik kan dit mesje dus ook ruim vijf scheerbeurten gebruiken en daar zal vast nog wel een zesde scheerbeurt uit te halen zijn.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Gillette Bleue Extra mesjes zijn zover ik weet alleen lokaal in Frankrijk verkrijgbaar en ik kocht zijn in de Carrefour Hypermarket in Parijs voor € 1,89.

Of je deze mesjes ook in kleine supermarkten in Frankrijk kunt krijgen kan ik me niet zo goed meer herinneren, maar ik geloof dat ik ze daar niet heb kunnen vinden in Parijs, en je kunt dus het beste gewoon direct naar een hypermarket gaan.

Conclusie

De Gillette Bleue Extra mesjes zijn wat mij betreft een musthave om mee terug te nemen als scheer souvenir wanneer je op vakantie gaat in Frankrijk. Deze mesjes werken namelijk erg goed en zijn vergelijkbaar met andere Russische DE mesjes van P&G zoals bijvoorbeeld de Perma-Sharp Super mesjes.

De prijs-kwaliteitsverhouding van deze mesjes vind ik prima, want ze worden namelijk niet in bulk verkocht, en € 1,89 voor een pakje mesjes van 10 stuks vind ik gewoon een goede prijs.






Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Hoi, ik gebruik ze voor het eerst en ze scheren uitstekend. Ook een heel klein scheermesje gekocht, voor de moustache begreep ik, met hele kleine mesjes. Zouden die ook nog te krijgen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij kun je dat soort mesjes nog wel krijgen, weet echter persoonlijk niet waar. Heb dat soort mesjes namelijk nog nooit uitgeprobeerd, maar heb ze wel eens op Facebook zien langs komen.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.