L'Occitane Cade Aftershave Balsem

Inleiding

L'Occitane en Provence is een luxe cosmetica merk uit Provence Frankrijk, een regio welke ook bekend staat vanwege de grote lavendel velden. L'Occitane is overigens vernoemd naar een gebied in Frankrijk dat ook wel Occitanië genoemd word.

De L'Occitane Cade Aftershave Balsem, komt ook in bijpassende scheercreme, scheerzeep, scheergel en douchegel, al zal ik in dit artikel alleen over de aftershave balsem schrijven.

Verpakking

Ik kan helaas de originele verpakking niet beoordelen omdat ik alleen twee samples heb om te testen. Wel vind ik de tube verpakkingen van L'Occitane in het algemeen wel sjiek uit zien.

L'Occitane Cade Aftershave Balsem
Ingrediënten

De L'Occitane Cade Aftershave Balsem bevat een hele waslijst aan ingrediënten en het zijn er natuurlijk teveel om ze stuk voor stuk te bespreken. De standaard ingrediënten die je zo'n beetje in enkele aftershave balsem kunt vinden zoals Glycerine zitten natuurlijk ook in deze aftershave balsem.

Maar ik wil het meer over de ingrediënten hebben die je niet vaak tegen komt in aftershave balsems, zoals Sheabutter wat gewonnen word uit de noten van de Afrikaanse Kariteboom en gebruikt word vanwege zijn hydraterende eigenschappen.

Verder bevat deze aftershave balsem Cade essentiële olie, welke afkomstig is van de stekelige jeneverbes en zou de huid beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf, aldus volgens de website van L'Occitane.

En het is wellicht ook het vermelden waard dat deze aftershave balsem alcohol bevat. Hier kun je overigens de volledige ingrediëntenlijst zien.

Werking en geur

De werking van deze aftershave balsem is naar mijn mening erg goed, omdat je direct het kalmerend en verzorgend effect van de aftershave balsem merkt, en de aftershave balsem trek snel in.

Verder hydrateert deze aftershave balsem de huid erg goed, maar tegelijk is deze aftershave balsem ook erg vettig, dat is juist een voordeel in de winter maar kan een nadeel in de zomer zijn, ik vermoed overigens dat de sheabutter de aftershave balsem zo vettig maakt.

De geur vind ik echt moeilijk te omschrijven, maar ik vind het nogal vreemd ruiken en kan niet echt plaatsen wat ik ruik, maar voor mij ruikt het meer als een gewone goedkope (baby?) crème en overheersend is de geur niet.

Prijs en verkrijgbaarheid

De L'Occitane Cade Aftershave Balsem kan gekocht worden online via de webwinkel van L'Occitane voor € 25 voor een tube van 75ml, of je kunt naar een van de L'Occitane winkels gaan in de grotere steden in Nederland, Belgie en Duitsland.

Conclusie

De werking van de L'Occitane Cade Aftershave Balsem vind ik persoonlijk erg goed, alleen voor deze tijd van het jaar vind ik hem te vettig. Wat betreft de prijs vind ik deze aftershave balsem veel te duur persoonlijk en ik vind dat deze aftershave balsem dan ook helaas een lage prijs-kwaliteitsverhouding biedt.

Voor tijdens de winter is dit overigens een ideale aftershave balsem, omdat de huid dan sowieso sneller uitdroogt. In vergelijking met de Crabtree & Evelyn West Indian Lime Aftershave Balsem welke een vergelijkbare prijs heeft is de L'Occitanne overduidelijk beter, alleen jammer van de geur.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.