Iridium Super Mesjes

Inleiding


De Iridium Super mesjes zijn afkomstig uit Rusland en werden geproduceerd door P&G, maar deze Iridium Super mesjes zijn niet of moeilijk verkrijgbaar sinds Oktober 2010.

Het verhaal hier achter is mij persoonlijk niet geheel duidelijk, maar wat ik gelezen heb konden webwinkels wereldwijd plots geen nieuwe voorraad meer krijgen, en toen dat bekend werd bestond er een run op deze mesjes.

Ik heb zelf ook nog gezocht op deze mesjes op Google en ze zouden nu geproduceerd worden als Polsilver Super Iridium mesjes, maar of het dezelfde mesjes zijn weet ik niet. Maar de gebruikservaringen met dit mesje schijnen vergelijkbaar te zijn met de originele Iridium Super.

Verpakking

De Iridium Super mesjes worden verpakt in twee wikkels, en komen per vijf stuks in een doosje.

Iridium Super Mesje

Gebruikservaring

Ik heb het Iridium Super mesje getest in combinatie met mijn Edwin Jagger DE89L krabber. Tijdens de scheerbeurten voelde het mesje erg smooth en vergevensgezind aan, ook voelt dit mesje scherp aan.

De duurzaamheid van dit mesje is ook dik in orde, en ik heb het mesje vijf scheerbeurten gebruikt en ik zou dit mesje waarschijnlijk nog een zesde keer gebruikt kunnen hebben.

Prijs en verkrijgbaarheid

Zoals ik al vermelde in de inleiding zijn deze mesjes moeilijk verkrijgbaar, en ik kwam via Google ook maar een aanbieder tegen die nog een gelimiteerde voorraad aanbiedt. Maar dan kosten ze ook ruim € 5,95 per pakje van vijf mesjes.

De Polsilver Super Iridium mesjes daarin tegen zijn wel goed verkrijgbaar en volgens de Amerikaanse webwinkel Bullgoose zouden deze mesjes hetzelfde zijn als de originele Iridium Super, al plaats ik daar mijn vraagtekens bij.

Je kunt de Polsilver Super Iridium mesjes in Nederland kopen bij Barbiere di Figaro voor € 2,15 per pakje van 5 stuks, en een bulk verpakking van 100 mesjes kost € 40. Verder kun je de mesjes bij Shave and More kopen voor € 2,25 per pakje.

Verder krijg je de Polsilver Super Iridium mesjes bij Bestshave voor $ 2,30 per pakje van 5 stuks, en een bulk verpakking van 100 mesjes kost $ 33,50.

Ik heb de Polsilver Super Iridium mesjes ook op eBay gevonden, maar de prijzen verschillen nogal erg en veel goedkoper dan bij Barbiere di Figaro is het niet bij de meeste aanbieders, al heb ik er hier 200 stuks voor $ 50 gevonden.

Bij Shaving.ie zijn de Polsilver Super Iridium het goedkoopste in bulk te krijgen van 100 mesjes voor € 19,95. Het lijkt me overigens dat je met deze mesjes ook voorzichtig moet zijn dat je geen namaak koopt, want de Iridium Super mesjes schijnen nagemaakt te worden.

Conclusie

Ik vind de Iridium Super mesjes persoonlijk erg goed, maar helaas zijn deze mesjes wel erg duur en vind ik deze mesjes helaas een lage prijs-kwaliteitsverhouding hebben.

Ik vind dit mesje overigens vrij vergelijkbaar met de Perma-Sharp Super mesjes, maar dan iets minder scherp. Ik heb overigens het idee dat de prijs van deze Polsilver Super Iridium mesjes kunstmatig hoog gehouden word i.v.m. met de vraag naar Iridium mesjes.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.