Ganvillage Synthetische Scheerkwast

Inleiding

Goedkoop is duurkoop is vaak het vooroordeel wat men helaas bij dit soort scheerkwasten heeft, of dat echt terecht is? Soms is dat inderdaad het geval, maar dit is gewoon het risico dat ik bereid ben om te nemen. Dat risico heb ik bijvoorbeeld ook bij de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast genomen, wat mij betreft zijn het dan ook de risico's die bij deze weblog horen.

Als ik namelijk alleen over gereputeerde merken zou schrijven dan had ik deze website beslist geen Goedkoop Natscheren genoemd, maar iets in de zin van: Scheren met Gillette of dergelijke. Al probeer ik eerlijk gezegd wel slecht scheerproducten te vermijden, want het is absoluut niet mijn hobby om negatieve reviews te schrijven.

In het geval van deze scheerkwast zag ik gewoon een potentiële goede betaalbare synthetische scheerkwast, alleen dat moet ik dan natuurlijk wel even zelf uittesten. Ja ik kan mijn orakel vis uiteraard wel vragen of het een goede scheerkwast is of niet, ware het niet dat deze gewoon niet bestaat. En helaas kon ik ook geen recensies online vinden, dus ik had van zoiets: Dan schrijf ik toch gewoon zelf een review!

Eerste indruk

Wow wat een schitterend handvat heeft deze scheerkwast, dit was letterlijk mijn allereerste echte indruk. Eerlijk gezegd was dit juist ook de voornaamste reden waarom ik besloot om de scheerkwast te bestellen, anders had ik de scheerkwast waarschijnlijk niet besteld. Want ja het oog wilt uiteindelijk ook wat, zelfs wanneer het een zeer goedkope scheerkwast betreft zoals in dit geval.
Ganvillage Synthetische Scheerkwast 

Voor de rest doet deze scheerkwast mij voornamelijk aan de Virginiasheng Pur-Tech denken, althans wat betreft het synthetische haar. Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat het synthetische haar of van de derde of vierde generatie is, dus vergelijkbaar met Pur-Tech synthetische haar naar mijn mening.

Gebruikservaring

Het eerste wat ik vrijwel direct merkte is dat deze scheerkwast overduidelijk een kleine knot heeft, ik persoonlijk zie dat echter niet als een nadeel. Klein maar fijn zou ik dan zeggen, want de scheerkwast doet uiteindelijk gewoon zijn werk goed. Ja wellicht klop je er geen bergen scheerschuim mee op, maar je hoeft dan ook echt niet meerdere gezichten mee te scheren!




Wat ik ook oprecht goed vind aan de scheerkwast is zijn ruggengraat, al is het eerlijk gezegd wel een onnatuurlijke ruggengraat. Je voelt het 
synthetische haar in eerste instantie dan ook letterlijk veren als ware, een beetje kracht uitoefenen kan bij deze scheerkwast daarom beslist geen kwaad. Voor de rest voelt het haar gewoon zacht aan op het gezicht, alleen je merkt toch wel duidelijk dat het geen natuurlijk haar is.

Wat ik overigens het beste aan deze scheerkwast vind is eigenlijk niet het synthetische haar, maar juist het handvat. Want naast dat het echt een schitterend handvat is voor zijn geld, is het naar mijn mening ook een ergonomisch handvat. Ik vind namelijk dat het handvat een goede grip bied en lekker in de hand ligt, al moet ik toegeven dat dit waarschijnlijk puur persoonlijk is.

Bouwkwaliteit

Meer dan twee jaar geleden schreef ik al over de Ganvillage Dashaar Scheerkwast eveneens van de zelfde verkoper in-principe, maar helaas was de bouwkwaliteit toen gewoon slecht. Dus ik heb nu Ganvillage als ware een tweede kans gegeven, mede omdat er in twee jaar tijd natuurlijk ook veel veranderd is.

In dit geval kan ik gelukkig vermelden dat de bouwkwaliteit van deze synthetische scheerkwast dik in orde is, hij verliest dan ook bijna geen haren. Alleen tijdens de eerste scheerbeurt verloor de scheerkwast ongeveer vier a vijf haartjes, maar dit is eerlijk gezegd doodgewoon uiteindelijk bij een nieuwe scheerkwast.

Prijs

Ik heb via eBay ongeveer € 4 voor deze scheerkwast betaald, inclusief de verzendkosten.

Conclusie

Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn bij deze scheerkwast, ik ben daar dan persoonlijk ook gewoon heel eerlijk over. Maar ik ben wel van mening dat je juist bij deze scheerkwast zeer veel waar voor je geld krijgt, deze hele scheerkwast heeft mij dus ook echt positief weten te verassen.

Ja je moet uiteraard niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten met deze scheerkwast, want er zijn overduidelijk gewoon betere synthetische scheerkwasten verkrijgbaar op de markt. Alleen daar is uiteindelijk dan ook de prijs naar, dus naar mijn mening is dit gewoon een uitstekende beginners scheerkwast.

Als beginner zijnde wil je ja waarschijnlijk niet direct te veel geld aan klassieke scheerproducten uitgeven? Je weet als beginner immers nog niet 100% zeker of het klassiek natscheren je wel zal bevallen ja of nee, althans dat is mijn persoonlijk visie gewoon. Daarom zal ik een beginner bijvoorbeeld ook nooit een L'Occitane Plisson Scheerkwast aanraden.


Share this:

CONVERSATION

4 reacties:

  1. De L'occitane Plisson is ook defenitief uit productie genomen en niet emer verkrijgbaar.. RIP :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is inderdaad wel jammer, maar Plisson verkoopt zelf ook scheerkwasten. Tussen dat assortiment vind je ook synthetische scheerkwasten.

      Verwijderen
  2. Ik heb een kwast met een virginiasheng Pure Tech en ben er tot hiertoe tevreden over. Ik gebruik de kwast wel niet dagelijks, ik doe aan rotatie ;-).
    Bedankt voor de review trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.