Bea Scheerstaaf

Inleiding

Nog nooit gehoord van het scheermerk Bea? Dat is eerlijk gezegd niet zo heel vreemd, want Bea is namelijk een budget scheermerk dat in-principe alleen in Spanje verkocht word. Ik zelf heb deze scheerstaaf vorig jaar tijdens mijn bezoek aan Barcelona gekocht, namelijk bij de Mercadona supermarkt die direct naast het hotel lag.

Maar eigenlijk is Bea gewoon het zusje van het scheermerk Lea welke sinds 1823 bestaan en afkomstig is uit Noord Spanje, het enige verschil tussen de Bea Scheerstaaf en de Lea Scheerstaaf is de geur. Ik persoonlijk had dus gewoon de voorkeur voor de geur van de Bea Scheerstaaf, want de geur van de Lea Scheerstaaf deed mij teveel aan een anti-muggenspray geur denken.

Verpakking

De Bea Scheerstaaf word net als de La Toja Scheerstaaf verkocht in een handige reishouder, maar eerlijk gezegd vind ik het wel onhandig om de scheerstaaf te gebruiken. Ik heb daarom besloten om de scheerstaaf te raspen en de scheerzeep samen te duwen in een kommetje. Je kunt dan gewoon rechtstreeks je scheerkwast laden i.p.v. eerst de zeep op je gezicht wrijven, al is dat laatste wel handig wanneer je op reis bent.
Bea Scheerstaaf

Er is voor de rest eerlijk gezegd niet zo heel veel bijzonder aan de verpakking, al dien ik wel te vermelden dat de scheerstaven in deze houders meestal niet zo goed vast zitten. Dus ja dat laatste is wel een beetje jammer, maar dat heb ik bij La Toja Scheerstaven helaas ook gemerkt.

Werking en geur

Ik vind de werking van de Bea Scheerstaaf persoonlijk echt uitstekend en nee dat is echt overdreven hoor, want deze scheerzeep laat zich zeer makkelijk opkloppen tot een romig scheerschuim. Verder zorgt deze scheerzeep ervoor dat de krabber erg soepel over de huid kan glijden en word daarnaast ook de huid erg goed beschermd.


De geur van deze scheerstaaf word door sommige personen online omschreven als een geur die ruikt naar waspoeder, maar persoonlijk vind ik het gewoon een frisse zeepgeur. Het is dus totaal geen bijzonder geur om eerlijk te zijn, maar wel een geur welke ik persoonlijk juist als prettig ervaar.

Prijs en verkrijgbaarheid

Ik zelf heb de Bea Scheerstaaf voor € 1,25 gekocht bij de Spaanse Mercadona supermarkt in Barcelona, maar helaas is deze scheerstaaf buiten Spanje niet verkrijgbaar. Wel is het mogelijk om de Lea Scheerstaaf online te bestellen, deze is o.a verkrijgbaar bij Shaving.ie € 2,95 en bij Connaught Shaving £ 3,60 voor twee stuks.

Conclusie

Wat mij betreft behoort de Bea Scheerstaaf tot een van de beste scheerzepen welke verkrijgbaar zijn op de markt vandaag de dag, want dit is zonder flauwekul gewoon een zeer goede scheerzeep namelijk. Al is dit natuurlijk niet de enige scheerzeep welke ik als zeer goed beoordeeld heb, maar hij behoort wel zeker weten tot de top 3 van de beste scheerzepen.

Dit is overigens ook een mooi voorbeeld van een groot bedrijf dat goed geluisterd heeft naar de klachten van klanten, want n.a.v. een petitie op het Spaanse scheerforum Foro Afeitado heeft Lascaray SL besloten om de oude formule van de scheerstaaf te herintroduceren. De vorige formule stond helaas bekend als zeer slecht en was op plantaardige basis geproduceerd, de oude/huidige formule bevat dus gewoon dierlijk vet ( talg ) en wolvet.




Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.