Gillette 7 O'clock Super Stainless Mesjes

Inleiding

De Gillette 7 O'clock Super Stainless Mesjes zijn speciaal ontwikkeld door Gillette voor mannen die zich graag om klokslag 7 uur scheren, dat vraagt namelijk voor een speciaal geoptimaliseerd mesje. Natuurlijk heb ik dit eerste stukje gewoon uit mijn duim gezogen, want in dit geval heeft 7 O'clock totaal niks met de tijd te maken.

Al moet ik eerlijk gezegd wel toegeven dat ik persoonlijk niet graag morgens scheer, dat is puur omdat ik juist dan de minste tijd beschikbaar heb i.v.m. de plicht die werk heet. In dit geval betekend 7 O'clock gewoon dat je stoppels weer zichtbaar zijn, het heeft dus ongeveer dezelfde betekenis als de vergelijkbare term 5 O'clock schaduw.

Overigens worden deze Gillette mesjes geproduceerd door Petersburg Products International in Rusland, in deze zelfde fabriek worden o.a ook de Gillette Bleue Extra Mesjes en de Perma Sharp Super Mesjes geproduceerd. Voor ik het vergeet te vermelden er worden meerdere verschillende varianten van de Gillette 7 O'clock verkocht, in deze review zal ik dus enkel de Super Stainless variant reviewen.

Verpakking

Net als bijna alle mesjes van andere merken worden ook de Gillette 7 O'clock Super Stainless Mesjes verkocht in een kartonnen doosje, dus aan de verpakking is eerlijk gezegd niet veel bijzonders aan. Al springt je natuurlijk wel direct de merknaam Gillette in de ogen, want ja dit blijft gewoon een uiterst bekend merk.
Gillette 7 O'clock Super Stainless Mesjes

Ik wilde overigens wel iets vertellen over de kleur van de verpakking, want de verpakking van elke variant van de Gillette 7 O'clock Mesjes heeft weer een andere kleur. Bij deze variant is dat dus groen maar bij een andere variant is dat bijvoorbeeld geel i.p.v. groen, daarom worden deze mesjes ook wel de Gillette 7 O'clock Groen genoemd.

Gebruikservaring

Voor ik begin te vertellen over de gebruikservaring met deze mesjes wil ik graag in het kort mijn testprocedure uitleggen, al is mijn testprocedure eigenlijk gewoon common sense. Eerlijk gezegd is mijn testprocedure dus gewoon heel logische, ik test namelijk maar een scheerproduct tegelijk want op deze manier voorkom ik variabelen.

Daarnaast kies ik er bij mesjes altijd voor om ze te testen met een goed gebalanceerde krabber, dus vandaar ook dat ik deze mesjes in combinatie met de Edwin Jagger DE87RC14bl krabber test. De gebruikservaring met deze mesjes is eerlijk gezegd zeer goed te noemen, de mesjes voelen namelijk erg smooth en scherp aan en zijn tevens vergevensgezind.

Ook de duurzaamheid van deze mesjes is gewoon dik in orde, ik krijg namelijk met gemak vijf scheerbeurten uit dit mesje. Overigens heb ik deze mesjes ook getest met de Scheren & Verzorging Krabbers, en ook met deze krabbers was de gebruikservaring zeer positief te noemen.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Gillette 7 O'clock Super Stainless Mesjes zijn in Nederland o.a verkrijgbaar bij Shaveface € 1,53, Scheersalon € 2,10 en bij Scheer & Schuim voor € 2,50. Daarnaast kun je deze mesjes ook op eBay kopen, maar je dient alleen op te letten dat je niet perongeluk de Gillette 7 O'clock Permasharp Stainless Mesjes besteld aangezien die uit India komen.

Conclusie

Eerlijk gezegd heeft nog geen een dubbelzijdig scheermesje van Gillette mij teleurgesteld en dat is ook bij deze mesjes het geval, want naar mijn mening maakt Gillette dan ook gewoon zijn naam waar bij deze mesjes. Wel zijn deze mesjes een stuk duurdere dan bijvoorbeeld de Astra SP Mesjes die afkomstig zijn uit dezelfde fabriek, dus ja ik persoonlijk vind deze mesjes duur als je bulkprijzen vergelijkt.

Desondanks de relatief duurdere prijs van deze mesjes kan ik ze toch van harte aanbevelen, want naar mijn mening behoren deze mesjes gewoon tot de betere mesjes. Ik vind deze mesjes overigens het beste te vergelijken met de Voskhod Mesjes, al heb ik het idee dat deze Gillette mesjes net een stuk meer vergevensgezind zijn.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.