Alpa Karafiát Eau de Cologne

Inleiding

Ik maakte vorig jaar tijdens de zomer voor het eerst kennis met het Tsjechische scheermerk Alpa, het betrof toen de Alpa 378 Aftershave Lotion welke ik destijds mee teruggenomen heb uit Tsjechië. Sindsdien behoort dit Tsjechische scheermerk tot een van mijn favoriete merken, maar het enige nadeel van dit merk is de verkrijgbaarheid helaas.

Daarom heb ik een tijdje geleden online bij een Tsjechische drogisterij genaamd VMD een hele lading Alpa scheerproducten besteld, waaronder dus de Karafiát Eau de Cologne welke ik graag wilde uitproberen. Om precies te zijn heeft Alpa 8 verschillende Eau de Cologne's in hun assortiment, waarvan drie stuks gewoon naar bloemetjes naar ruiken.

De Alpa Karafiát Eau de Cologne is dus ook zo'n traditionele geur welke naar bloemetjes ruikt, althans kruidnagels zijn theoretische gezien de gedroogde bloemknoppen van de kruidnagelboom. Maar natuurlijk ruikt de geur van kruidnagels totaal niet naar bloempjes, want het is ja een specerij die o.a ook in Glühwein gebruikt word.

Verpakking

Net als de Alpa 378 Aftershave Lotion worden ook Alpa Karafiát Eau de Cologne verkocht in een klein glazen van 50ml, het is dan ook precies hetzelfde retro flesje met als enige verschil een ander productlabel.
Alpa Karafiát Eau de Cologne

Voor de rest is er eerlijk gezegd niet zo heel veel bijzonder aan de verpakking, al blijven deze kleine flesjes wel uiterst ideaal om mee te nemen op reis.

Geur

Het is uiteraard niet zo moeilijk om de geur van deze Eau de Cologne te omschrijven, want zoals ik al in de inleiding schreef ruikt de geur gewoon naar kruidnagel. Dus als je wilt weten waar deze geur naar ruikt? Snuffel dan gewoon eens aan een kruidnagel in de keuken, of wanneer je geen kruidnagels hebt dan kun je ze o.a bij de Albert Heijn kopen.

Uiteraard mag een geur omschrijving niet ontbreken en daarom zal ik hier toch nog de geur zo goed mogelijk omschrijven. Ik persoonlijk vind dat de kruidnagel geur het beste te omschrijven is als een warme en tegelijk exotische geur, daarnaast ben ik van mening dat dit echt een klassieke geur is. Overigens is de waarneembaarheid van de geur ook gewoon dik in orde, deze is namelijk na het aanbrengen zo'n 3 a 4 uur waarneembaar.

Prijs en verkrijgbaarheid

Zoals ik al in de inleiding schreef zijn de producten van Alpa buiten Tsjechië vrij lastig verkrijgbaar, je kunt dit product dan helaas ook niet bij een Nederlandse (web)winkel kopen. Je dient deze producten dus echt zelf rechtstreeks uit Tsjechië te importeren, dat kan bijvoorbeeld via VMD waar de Alpa Karafiát Eau de Cologne slechts € 0,67 per flesje kost.

Conclusie

Wat mij betreft is de Alpa Karafiát Eau de Cologne een lekker klassiek geurtje, al is het eerlijk gezegd ook wel een geur waar je een tijdje aan dient te wennen. Uiteraard is zo'n geur wel zeer persoonlijk, maar als je van warme exotische geuren houdt dan kan ik zeker aanraden om deze Eau de Cologne uit te proberen.

Het enige nadeel van dit product blijft natuurlijk zijn verkrijgbaarheid, maar als je het weet te vinden dan krijg je gewoon zeer veel waar voor je geld. Ik persoonlijk zou dus gewoon een hele lading Alpa producten bestellen, want dan loont het zich tenminste met de hoge verzendkosten.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.