Old Spice Aftershave Lotion

Inleiding

Van de vele Amerikaanse scheermerken is Old Spice vandaag de dag waarschijnlijk het meest bekendste Amerikaanse scheermerk wereldwijd, dat laatste heeft Old Spice dan vooral te danken aan de virale reclamecampagne van 2010 met Isaiah Mustafa in de hoofdrol als de Old Spice Man. Sinds februari 2010 is deel 1 van de reclamecampagne ruim meer dan 51 miljoen keer bekeken, deze campagne was dus natuurlijk uiterst succesvol.


De boodschap in deze reclamevideo's is wat mij betreft zeer duidelijk, Old Spice richt zich namelijk op mannen die liever niet naar bloemetjes ruiken. Althans dat is de letterlijk de boodschap uit deze reclame, behalve dan dat deze reclamecampagne specifiek op vrouwen gericht is i.p.v. mannen.

Een andere reden voor deze reclamecampagne was overigens om iets aan het imago van Old Spice te doen, veel mensen zijn namelijk van mening dat Old Spice bedoeld is voor oude mannen. Uiteraard is dat niet zo, maar de aftershave lotion die ik in dit artikel review bestaat wel al ruim 77 jaar! Dus ja dit is wellicht de aftershave die je opa en vader vroeger gebruikte, mijn vader gebruikt het in iedere geval nog steeds.

Verpakking

De Old Spice Aftershave Lotion word verkocht in een opvallend rood doosje met daarin een wit glazen flesje van ruim 150ml. Naar mijn mening zorgen juist de opvallende rode verpakkingen van Old Spice voor de aantrekkingskracht van dit merk, al geld hetzelfde eerlijk gezegd ook voor sexy vrouwen in rode lingerie.
Old Spice Aftershave Lotion

Voor de rest vind ik vooral het witte glazen Old Spice flesje mooi, want deze flesjes zijn gewoon heel uniek ontworpen en stralen naar mijn mening een bepaalde luxe uit. Of ik heb natuurlijk zelf een voorkeur voor de kleur wit, want ik bezit namelijk ook de witte uitvoering van de HTC Nexus 9 van Google.

Werking en geur

Ik vind de werking van deze aftershave lotion in-principe gewoon goed, maar ik merk persoonlijk wel dat de verzorgende werking helaas niet zo goed is. Dat laatste merk ik vooral aan het feit dat mijn huid zo droog en trekkerig aanvoelt na het gebruik van de aftershave lotion, maar door de grote hoeveel alcohol word de huid natuurlijk wel goed ontsmet.

Wat betreft de geur van deze aftershave lotion had ik om eerlijk te zijn vrij hoge verwachtingen van, maar achteraf blijkt helaas dat mijn verwachting wat betreft de geur gewoon te hoog was. Want naar mijn mening is het gewoon een vreselijke geur en het ruikt ook totaal niet exotische zoals ik verwacht had, in plaats daarvan vind ik het eerdere chemisch ruiken.

Gelukkig heb ik naast de Duitse variant van Old Spice ook de Indiase Old Spice in bezit, want volgens dit bericht zou de Indiase Old Spice namelijk het dichtste in de buurt van het origineel komen. Aangezien beide varianten claimen de originele Old Spice te zijn heb ik altijd gedacht: dat verschil tussen deze geuren kan toch nooit zo groot zijn? Maar blijkbaar is dat wel het geval, want de Indiase Old Spice ruikt naar mijn mening veel lekkerder.

De geur van de Indiase Old Spice ruikt dus precies zoals ik verwacht had, namelijk een lekkere exotische warme mannengeur. Deze Indiase variant ruikt naar mijn mening trouwens ook totaal niet oubollig, al kan het natuurlijk ook zijn dat ik zelf een oude man begin te worden.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Indiase Old Spice Aftershave Lotion is via eBay makkelijk verkrijgbaar voor ongeveer € 10 inclusief verzendkosten, maar je dient er wel rekening mee te houden dat het product rechtstreeks vanuit India verzonden word.

Mocht je toch liever de Duitse variant willen kopen dan kun je deze o.a bij de Duitse Rossmann Drogisterij voor € 4,75 kopen, of je bestelt gewoon online bij Drogisterij.net voor € 6,40 exclusief € 2,99 bezorgkosten. Overigens word bij de DM Drogisterij voor € 3,95 een 100ml variant verkocht i.p.v. 150ml.

Conclusie

De conclusie wat betreft de Duitse Old Spice is voor mij persoonlijk zeer duidelijk, want ik vind de geur gewoon vreselijk en de verzorgende werking is eerlijk gezegd ook niet zo goed. Kortom naar mijn mening is dit helaas geen goede aftershave lotion, al ben ik persoonlijk het meest teleurgesteld in de geur omdat ik juist daarvan hoge verwachtingen had.

Maar gelukkig kun je ook kiezen voor de Indiase Old Spice, want naar mijn mening ruikt de Indiase variant in vergelijking met de Duitse variant veel beter. Uiteraard is het enige verschil tussen deze twee varianten de geur, want de verzorgende werking laat bij beide gewoon de wensen over. Mijn advies is dan ook om deze aftershaves met een aftershave balsem te combineren, dan voelt je huid namelijk niet zo droog aan.

Het is naar mijn mening dus geen overbodige luxe om deze aftershave lotion's met een aftershave balsem te combineren, dat zorgt er namelijk voor dat je huid goed gehydrateerd word.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.