Balea Men Fresh Aftershave Lotion

Inleiding

Het merk Balea Men hoef ik waarschijnlijk niet meer te introduceren op deze website? Desondanks heb ik toch de behoefte om dit merk in het kort opnieuw te introduceren. In 1995 werd Balea in Duitsland door de DM Drogisterij geïntroduceerd als het eigenmerk voor de huidverzorging, met als doel om goede kwaliteit tegen eerlijke prijzen aan te bieden.

Pas zeven jaar later werd het huismerk uitgebreid met huidverzorgingsproducten speciaal ontwikkeld voor mannen, waaronder ook een complete lijn scheerproducten. Op hun eigen website heeft de DM zelfs een complete virtuele Barbershop opgezet, al is het eigenlijk gewoon een pagina met scheerinstructies.

In dit artikel zal ik dus de Balea Men Fresh Aftershave Lotion reviewen, dit product werd in 2014 door de Duitse consumentenbond Ã–kotest als zeer goed getest. Overigens heeft de DM nog twee andere aftershave lotion's in hun assortiment, waarvan eentje speciaal ontwikkeld is voor mannen met een gevoelige huid.

Verpakking

Het moge wat mij betreft duidelijk zijn dat de DM Drogisterij goed hun best gedaan heeft om een zo'n modern mogelijk verpakking te leveren, het totaalplaatje klopt dan ook gewoon helemaal vind ik persoonlijk. Daarnaast vind ik dat de verpakking er ook redelijk luxe uitziet, met name het glazen flesje vind ik persoonlijk erg sjiek uitzien.
Balea Men Fresh Aftershave Lotion

Ook wat betreft de informatie over de werking van het product heeft de DM Drogisterij goed hun best gedaan, dat is vooral omdat er begrijpelijk taal gebruikt word i.p.v. nietszeggend begrippen.

Werking en geur

Zoals ik eerlijk gezegd al verwacht had, is de werking van deze aftershave lotion inderdaad zeer goed en ondanks de alcohol prikt deze aftershave ook totaal niet. Verder zorgt de Glycerine en Panthenol ervoor dat het vochtniveau van de huid op peil blijft, de aftershave droogt dus gelukkig niet de huid uit. De aftershave lotion heeft overigens ook een kalmerende en ontsmettende werking, daarvoor zorgt o.a de Bisabolol en Alcohol voor.

Ook wat betreft de geur zit het bij deze aftershave lotion wel goed, het is namelijk gewoon frisse moderne geur die niet overheersend is. De geur zorgt naar mijn mening trouwens ook voor een extra fris gevoel bij het aanbrengen, dat laatste maakt de belevenis van deze aftershave gewoon helemaal compleet.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Balea Men Fresh Aftershave Lotion is verkrijgbaar voor € 2,45 bij alle filialen van de DM Drogisterij in Duitsland. Helaas is het voor mensen zonder Duits adres niet mogelijk om dit product online te bestellen.

Conclusie

Het is duidelijk niet voor niets dat de Balea Men Fresh Aftershave Lotion door de Ã–kotest als zeer goed getest werd, want persoonlijk vind ik deze aftershave ook gewoon zeer goed. Ik durf zelfs te stellen dat dit de beste aftershave lotion welke ik tot nu toe getest heb, vooral wat betreft de verzorgende werking. Ik kan dan ook zeer kort over de prijs-kwaliteitsverhouding zijn, want die is vanzelfsprekend zeer goed vind ik persoonlijk.

Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Reacties
    1. Helaas niet omdat ik geen Tuff in bezit, maar ik kan deze aftershave van Balea zeker aanraden!

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.