Edwin Jagger DEL8914bl

Inleiding

Ik kreeg de Edwin Jagger DEL8914bl samen met de Edwin Jagger DE87RC14bl door Edwin Jagger opgestuurd om ze te testen en erover te schrijven uiteindelijk. Ik heb eerst over de Edwin Jagger DE87RC14bl geschreven, en daarna ben ik begonnen met de Edwin Jagger DEL8914bl te gebruiken.

De Edwin Jagger DEL8914bl gebruikt dezelfde scheerkop als andere Edwin Jagger krabbers, zoals de DE89L en de DE87RC14bl en het enige verschil zit hem in lengte van het handvat welke 95mm is en dat is dus 1cm langer tegenover de DE89.

Verpakking en design

De verpakking van de Edwin Jagger DEL8914bl is vrij simpel en precies hetzelfde als de verpakking van de DE87RC14bl.


Persoonlijk vind ik dat de verpakking best wel iets luxer had mogen zijn, zoals bijvoorbeeld een iets stevigere doosje.

Edwin Jagger DEL8914bl

Het design van de Edwin Jagger DEL8914bl is in principe precies hetzelfde als de Edwin Jagger DE89, met het enige verschil dat het handvat 1cm langer is. Ik persoonlijk vind het verchroomde handvat best mooi, maar tegelijk eigenlijk ook wel een beetje saai.

Gebruikservaring

Ik gebruik de Edwin Jagger DEL8914bl nu al een paar weken, en hij bevalt mij erg goed maar de gebruikservaring is net als de DE87RC14bl vrijwel gelijk aan de DE89L. Het enige verschil dat ik merk is dat het handvat een iets betere handbaar is al kan het ook een placebo-effect zijn.

Verder heeft dit handvat eigenlijk ook een nadeel, namelijk dat het handvat erg glad is en dat is vooral in het begin even wennen want als je niet oppast glijdt de krabber zo uit je handen tijdens het scheren.

Voor de verdere gebruikservaring verwijs ik naar mijn artikel over de Edwin Jagger DE89L.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit is net als bij andere Edwin Jagger krabber erg goed te noemen, en de krabber voelt dan ook erg stevig aan en is netjes afgewerkt. Ik kan overigens geen oordeel geven over de bouwkwaliteit op de lange duur, en het oordeel wat ik nu geef betreft zelfs een duur van enkele weken.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Edwin Jagger DEL8914bl is in Nederland online verkrijgbaar bij Scheerwinkel.nl € 29, en bij Barbiere di Figaro € 29, Shave and More € 29 maar op het moment van schrijven kan Shave and More nog niet leveren.

Conclusie

De Edwin Jagger DEL8914bl heeft net als andere Edwin Jagger krabbers een luxe uitstraling en de prijs-kwaliteitsverhouding is dan ook goed te noemen.

Ik persoonlijk had het overigens beter gevonden als Edwin Jagger een model uitbracht had dat zowel een betere grip bied zoals de DE87RC14bl, en daarnaast een langere handvat en dat handvat had best nog iets langer mogen zijn.

Voor de rest is het gewoon een hele goede krabber, en ik heb hem dan ook met plezier getest en zal hem waarschijnlijk nog wel blijven gebruiken de komende tijd.

Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Ah, daar is hij, de Edwin Jagger!
    U houdt er ook van zie ik!
    Technisch mooi dingetje is het hoor!
    Ik hou daar wel van:
    Sleek, en stijlvol...
    Temeer omdat het een goed merk betreft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk op de manier hoe u reacties schrijft :) Maar Edwin Jagger vind ik inderdaad een goed merk, en de Edwin Jagger DE89L was mijn eerste krabber.

      Ik kan dus ook weinig slechts over dit merk zeggen, ja een hoge-prijskwaliteitsverhouding bied een Edwin Jagger niet, maar de prijs is wel wat lagere dan andere vergelijkbare merken enn inderdaad een stijlvol merk.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.