Scheerproducten uit Turkije - Scheercrèmes - deel 1

Inleiding

Ik was recent op zoek naar een goedkoop vliegticket voor minder dan € 100, en tot mijn verbazing vond ik een retour ticket naar Istanboel voor € 90 per persoon voor in december.

Voordat ik aan dit artikel begon was ik al bekend met enkele Turkse merken, voornamelijk Arko en Derby scheerproducten waarvan ik de Arko Scheerstaaf al in mijn bezit heb, en van Derby de mesjes.

Omdat Turkse scheerproducten ook goedkoop via internet te krijgen zijn, en ook gewoon in Nederland wil ik dit artikel iets anders schrijven dan voorgaande artikelen over scheerproducten uit het buitenland zoals Spanje bijvoorbeeld. Ik zal dit artikel overigens in meerdere delen schrijven en begin met de scheercrèmes.

Arko Scheercrèmes

Ik heb al heel wat gelezen over Turkse scheercrèmes en dan met name over de Arko en Derby scheercrèmes en deze twee merken zijn dan ook goed verkrijgbaar online in Nederland. Naast Arko en Derby heb je in Turkije nog heel wat meer merken die scheercrèmes verkopen zoals Dalan D'Men, Gibbs, Man 5.

Ik zal beginnen met de Arko Scheercrèmes welke in ruim 6 verschillende varianten komt en dat zijn er eerlijk gezegd teveel om ze stuk voor stuk te bespreken. In plaats daarvan zal ik waar mogelijk linken naar reviews voor meer informatie.

Arko Men Extra Fresh Scheercrème

De Arko Men Extra Fresh is een van de scheercrèmes van Arko welke menthol bevat, deze scheercreme kun je via eBay kopen voor ongeveer € 1,85.

Arko Men Extra Performance Scheercrème

De Arko Men Extra Performance zou volgens Arko de krabber beter over de huid laten glijden, en zou voor een comfortabel gevoel zorgen.

Op Bestshave kun je een korte review lezen en de scheercreme kopen voor ongeveer € 1,85 zowel via bestshave en eBay. In Nederland kun je deze scheercreme kopen bij Manandshaving.nl voor € 3,98.

Arko Men Extra Sensitive Scheercrème

De Arko Men Extra Sensitive Scheercrème is bedoeld voor de gevoelige en deze scheercreme bevat Lavendel olie en Aloe Vera.

Wat ik online gelezen heb zou deze scheercreme licht naar Lavendel ruiken, en ik ben persoonlijk wel fan van Lavendel scheercrèmes en zepen. Deze scheercreme kun je via eBay kopen voor ongeveer € 1,85.

Arko Men Cool Scheercrème

De Arko Men Cool Scheercrème bevat ondanks dat de naam het suggereert geen menthol. Volgens Arko zelf zou deze scheercreme een verfrissende geur hebben, en in de reviews word dit inderdaad bevestigd.

Deze scheercreme kun je op eBay en Bestshave kopen voor € 1,85 ongeveer en bij Manandshaving.nl voor € 3,98.

Arko Men Moist Scheercrème

De Arko Men Moist Scheercrème is weer een Arko Scheercreme welke menthol zou bevatten, al heb ik online uit de reviews begrepen dat het maar weinig is.

Deze scheercreme kun je op eBay en Bestshave kopen voor € 1,85 ongeveer en bij Manandshaving.nl voor € 3,98.

Arko Men Maximum Comfort Scheercrème

De Arko Men Maximum Comfort Scheercrème zou moeten zorgen voor een nog comfortabelere scheerbeurt althans Arko.

Ik zelf vraag me vooral af wat zoveel anders aan deze scheercreme zou zijn dan de andere Arko scheercrèmes, maar het zou de baardharen nog zachter maken en zorgen voor minder irritatie. De scheercreme is te koop via eBay en Bestshave voor ongeveer € 1,85.

In deel 2 zal ik verder schrijven over de Turkse Scheercrèmes, met voornamelijk de Derby Scheercrèmes, want enkele merken zal ik overslaan.








Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Ga je ook nog Turkse aftershaves behandelen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben ook van plan om ook nog een artikel over aftershaves uit Turkije te schrijven.

      Ik weet alleen nog niet precies wanneer.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.