Ganvillage Green Dashaar Scheerkwast

Inleiding

De Ganvillage Green Dashaar is een scheerkwast welke verkocht word door een Chinese eBay verkoper met de naam ganvillage_green.

En ik heb deze scheerkwast gekocht omdat het me interessant leek om deze scheerkwast uit te proberen.

Deze scheerkwast is namelijk erg goedkoop en het leek me daarom eigenlijk ook een goede beginners scheerkwast en ook om die reden ga ik hem een paar scheerbeurten testen om te kijken hoe goed of slecht deze scheerkwast is.

Eerste indruk

De eerste indruk is best goed en de afwerking van het houten handvat ziet dan ook prima uit en is netjes gelakt. De scheerkwast is wel iets kleinere dan ik verwacht had, maar niet heel veel kleinere dan mijn andere dashaar scheerkwasten, namelijk 1cm kleinere.



De knot van de scheerkwast voelt redelijk stevig aan en de haren zelf voelen zacht aan en de dichtheid van de haren lijkt ook goed te zijn en dat kan je hier onder op de foto zien.


De scheerkwast voelt overigens vrij licht aan en wanneer ik zowel mijn Edwin Jagger Best Black Badger scheerkwast op een keukenweegschaal lig en deze scheerkwast dan zit er ongeveer 10 a 20 gram verschil in het gewicht.

Gebruikservaring

Tijdens de eerste scheerbeurt verloor deze scheerkwast redelijk veel haren. Al zegt dat tijdens de eerste scheerbeurt nog niet zo heel veel en is het ook redelijk normaal dat een scheerkwast tijdens de eerste keer meer haren verliest.

Overigens tijdens zo'n eerste scheerbeurt met een nieuwe scheerkwast merk je meestal dat de scheerkwast nog niet optimaal werkt.

En daarom heeft de eerste scheerbeurt maar heel weinig invloed op de beoordeling en kan je pas echt een goed oordeel geven wanneer je de scheerkwast ongeveer drie scheerbeurten gebruikt heb en dat is wat ik hier ook gedaan heb.

Tijdens de tweede scheerbeurt verloor de scheerkwast wederom redelijk wat haren en het viel me op dat deze scheerkwast toch best prikt, al voel je het minder als je verf bewegingen maakt. Verder viel me op dat de knot als ware open springt wanneer ik hem nat maak zoals hier onder op de foto te zien is.


Tijdens de derde scheerbeurt leek het erop dat de scheerkwast al goed genoeg ingewerkt was en verloor de scheerkwast maar een stuk of drie a vier haren. Wel blijft de scheerkwast redelijk prikken en blijft de knot gewoon openspringen als ware.



Ondanks dat de knot openspringt lukt het toch om de scheercreme rechtstreeks op mijn gezicht op te kloppen en resulteert het ook in voldoende scheerschuim voor de twee passes die ik altijd doe.

Maar het luxe gevoel van een scheerkwast is bij deze scheerkwast stukken minder dan bij mijn andere dashaar scheerkwasten zoals de Edwin Jagger Best Black Badger.

Bouwkwaliteit

In eerste instantie leek de bouwkwaliteit wel in orde van deze scheerkwast en de afwerking van het handvat is ook prima te noemen.

Wel is overigens zo dat zo'n houten handvat in deze prijsklasse minder goed tegen water kan en snellere slijtage zal tonen dan een plastic handvat of imitatie ivoor handvat en in het ergste geval zelf verrotten en dit is eigenlijk wel een nadeel en iets om rekening mee te houden.

Verdere heb ik het idee dat de dashaar knot of fout in het handvat gezet is of het is gewoon te slap haar is, maar ik ben daar geen expert in. Maar dat is wel wat de bouwkwaliteit in algemene zin minder maakt. En het is ook geen ''best badger'' graduatie maar eerder een mindere graduatie van pure dashaar.

Prijs

Deze scheerkwast word voor ongeveer € 6,30 via eBay verkocht door eBay verkoper Ganvillage_green uit China en zover ik weet is dit de enige verkoper en heb ik geen vergelijkbare dashaar scheerkwasten op eBay gezien.

Conclusie

De Ganvillage Green Dashaar Scheerkwast is een goedkope dashaar scheerkwast uit China en in principe kan deze scheerkwast volstaan als een beginners scheerkwast, maar ik zal hem niet aanraden.

Deze scheerkwast heeft dan ook geen hoge prijs-kwaliteitsverhouding en zou ik het eerdere beoordelen als redelijke prijs-kwaliteitsverhouding.

Maar je kunt beter een paar euro meer besteden en een scheerkwast kopen van een verkoper waar wel positieve berichten over te vinden zijn zoals bijvoorbeeld eBay verkoper Virginiasheng al moet je natuurlijk wel bereid zijn om een gok te nemen.

Want in tegenstelling tot de grote westerse merken is er nooit zoveel over Chinese scheerkwasten te vinden op internet. Maar er zijn wel degelijk Chinese scheerkwasten die een hogere prijs-kwaliteit verhouding bieden en de bekendste daarvan is Frank Shaving, maar je betaald bij Frank Shaving ondertussen ook voor de naam.




Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.