Wilkinson Sword Scheerstaaf

Inleiding

Vorig jaar in de zomer besloot ik op een zaterdag met de fiets naar Aken te gaan om te kijken of ik nog wat leuks kon vinden dat ik nog niet gekocht had. En dat is toen uiteindelijk de Wilkinson Sword scheerstaaf geworden en daar had ik al veel goeds over gelezen en daarom besloot ik hem ook te kopen.


Op internet word deze scheerstaaf overigens door sommige ook wel omschreven als de Mitchell's Wool Fat in scheerstaaf vorm omdat deze scheerstaaf wolvet bevat.

Verpakking

De Wilkinson Sword Scheerstaaf komt in een klein kartonnen doosje waarop de zijkanten in zeven verschillende talen scheerstaaf geschreven is waaronder in het Duits, Spaans, Engels en Frans.


Wilkinson Sword Scheerstaaf

Voor de rest is niet zoveel bijzonder aan de verpakking en zit de scheerstaaf in aluminiumfolie verpakt met aan de onderkant een houdertje waarmee je makkelijkere de scheerstaaf kunt vast houden.



Werking en geur

Ik heb deze Wilkinson Sword scheerstaaf nu al meerdere keren gebruikt en ik gebruik de scheerstaaf door de scheerstaaf in het water te dompelen en daarna breng ik rechtstreeks op mijn gezicht de scheerzeep aan. 

De kleur van deze scheerzeep is trouwens blauw zoals op de foto hier onder te zien is.




Nadat ik de scheerzeep heb aangebracht haal ik mijn scheerkwast uit het water en begin ik de scheerzeep op te kloppen tot dat ik een lekkere dikke laag scheerschuim op me gezicht heb en een scheerkwast die vol zit met scheerschuim wat ruim voldoende is voor twee a drie passes.

De kwaliteit van de scheerschuim die deze scheerzeep creëert is van zeer hoge kwaliteit en beschermd de huid goed en droogt tevens niet uit en de scheerschuim zorgt ervoor dat de krabber soepel over de huid glijd.

Een geur omschrijven is eigenlijk best moeilijk, maar ik denk dat deze het beste te omschrijven is als een milde zeep geur welke ik persoonlijk best prettig vind ruiken.

Prijs en verkrijgbaarheid

Deze Wilkinson Sword scheerstaaf word in Duitsland alleen verkocht door de Rossmann drogisterij voor € 1,45. En helaas word deze scheerstaaf niet in Nederland verkocht zover ik weet en ook niet online.

Wel kun je deze scheerstaaf online uit het buitenland kopen bij onder andere Connaught Shaving en Maguires Barbershop welke beide webshops uit Groot Brittannië zijn.

Conclusie

Met de Wilkinson Sword scheerstaaf bied Wilkinson Sword daadwerkelijk een uitstekende scheerzeep aan van hoge kwaliteit in de vorm van een scheerstaaf, al hadden sommige hem wellicht liever in tablet vorm gezien.

En ondanks dat deze scheerstaaf bijna twee keer zoveel kost als een Palmolive Classic scheerstaaf, is deze scheerstaaf zijn geld meer dan waard en ik persoonlijk vind hem net wat beter dan de Palmolive Classic scheerstaaf.

Overigens is dit niet dezelfde scheerzeep als de Wilkinson Sword scheerzeep in tablet vorm en afgaande op ervaringen online kun je die ook beter mijden.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.