Vines Vintage Scheercrème

Inleiding

Om te beginnen wil ik eerst graag mijn vaste kapper Roy van Zappa Hairstyling bedanken voor het schenken van dit scheerproduct, zonder hem was deze gehele recensie niet mogelijk geweest! Vines Vintage is een modern Barbiersmerk bedoeld voor de verzorging en styling van zowel het haar en de baard, scheer je net als mij liever je baard af? Dan is dat geen enkel probleem, want gelukkig heeft Vintage Vines de scherende mannen niet vergeten.
Vines Vintage reclameposter

Wel word er overduidelijk meer aandacht aan de haar en baardproducten besteed, want op het moment van schrijven is dit het enige scheerproduct dat Vines Vintage voert. De rest van het assortiment bestaat uit Pomades, Baardolie, Baardwax, en geparfumeerde haarolie in maar liefst 6 verschillende geuren!

Verpakking

De Vines Vintage Scheercrème word in een klein plastic potje geleverd met een inhoud van 125ml totaal, wat betreft het design van de verpakking neemt zwart overduidelijk de overhand. Enkel de deksel van het potje is zilver en zelfs daar zit dan weer een zwarte sticker op.
Vines Vintage Scheercrème

Kortom het is eigenlijk gewoon een strakke verpakking zoals ik persoonlijk eerlijk gezegd wel gewend ben van producten die door kappers verkocht worden, al moet ik toegeven: Ik kom veel te weinig bij de kapper, de laatste keer was puur omdat het moest i.v.m. de begrafenis van mijn lieve oma.

Werking en geur

Over de gehele werking van deze scheercrème kan ik eerlijk gezegd niks verkeerd over zeggen, want naar mijn mening is dit gewoon een zeer goede scheercrème. Hij laat zich dan ook makkelijk opkloppen tot een lekker romig schuim, echter dit is bij lange na nog niet alles. Want laten we eerlijk zijn: Een romig scheerschuim zegt eigenlijk helemaal niks over de prestaties van een scheercrème of scheerzeep!

In dit geval zijn die prestaties gelukkig het beste van het beste en nee dat is echt niet overdreven, de huid word namelijk goed beschermd en ook glijd de krabber erg soepel over de huid. Het enige waar ik persoonlijk niet zo erg van onder de indruk ben is de geur, daar is naar mijn mening namelijk echt niks bijzonders aan. Het is eerlijk gezegd gewoon een hele neutrale geur met een hint van citrus, dus het is een geur zonder veel toeters en bellen.

Conclusie

Eerlijk gezegd doet deze scheercrème mij het meest herinneren aan de Bluebeard Revenge Scheercrème, zowel wat betreft de geur en de werking van de scheercrème. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat dit wellicht gewoon hetzelfde spul is, of zijn minst door dezelfde producent gemaakt word.

Hoe dan ook dit is een scheercrème die ik van harte kan aanbevelen, al moet ik toegeven: Ik weet niet waar hij te koop is buiten dat hij 500 meter van mij vandaan door Zappa Hairstyling verkocht word, voorheen had ik dan eerlijk gezegd ook nog nooit van dit merk gehoord!

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.