MEN-Ü Scheercreme

Inleiding

Vanmorgen liep ik door het park met de hond, beschut in de schaduw van de bomen. De zonnestralen schenen speels door de bladeren die vrolijk dansten op het zachte lauwwarme briesje.
En opeens bedacht ik me iets: Ik heb een scheercrème getest voor een recensie, maar nog niks geschreven! Dus bij deze mijn eerste recensie.

Van Man and Shaving ontving ik een tweetal samples om te testen voor goedkoop-natscheren.nl.
Eén daarvan is de scheercrème van Men-Ü.
Men-Ü is een producent van verzorgingsproducten voor mannen uit Engeland. Je zou deze zin zomaar verkeerd kunnen lezen bedenk ik me nu. Het komt uit Engeland en is voor mannen. Dus niet alleen voor mannen uit Engeland. Nou goed, ik zal de lezer niet langer ophouden met larie, maar beginnen aan datgene wat ik zou moeten doen: recenseren.

Verpakking

De verpakking die ik ontving is een tester voor ± 20 scheerbeurten. Een stevige plastic tube die ondersteboven op het dopje te plaatsen is.
De 100ml verpakking is een flesje met doseerspuitje.


Werking en geur

De crème ruikt naar pepermuntjes en laat zich makkelijk opkloppen tot een dik, vettig schuim. Er is ook niet veel van deze crème nodig voor een volle scheerkom. Dus in weinig tijd en met weinig product heb je meer dan voldoende schuim om je in 3 rondes te kunnen scheren. Eenmaal op het gezicht blijkt het licht verkoelend te zijn. Niet zo koud als bijvoorbeeld Proraso, maar wel lekker fris. De geur is in het schuim nog goed waarneembaar, maar niet overdreven aanwezig.
Het schuim laat het mesje goed over de huid glijden, iets dat met crème nog wel eens minder wil zijn ten opzichte van een scheerzeep.
De beschermende werking van deze crème is dik in orde en het verzorgt goed. Na het scheren had ik een zachte, soepele huid. Al met al een bovengemiddelde scheercrème die niet zou misstaan in de collectie.
Ik heb me er prettig mee geschoren en als de tube eenmaal leeg is zal er vast nog wel eens een grote fles komen. (En ik heb nu al té veel zepen…)


Prijs

Voor 16,95 per 100ml te verkrijgen bij manandshaving.nl
Niet de goedkoopste dus, maar doordat het een geconcentreerde crème is, doe je er langer mee dan je zou verwachten. Dat maakt dat de scheercrème in verhouding niet zo duur uitkomt. Dus wat zever ik nou nog, gewoon een goede prijs voor een goed product.

Conclusie

Een goede, licht verkoelende scheercrème die lekker naar pepermuntjes ruikt. Geen absolute topper, maar wat mij betreft echt wel de moeite waard.
Twijfel niet en klikkerdeklik in je virtuele winkelmandje!


De volgende keer zal ik een nieuwe speler op de markt bespreken.
Tot snel!

Share this:

CONVERSATION

3 reacties:

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.