Barbus Classic Aftershave Lotion

Inleiding

Voor de meeste onder jullie is het Slowaaks scheermerk Barbus waarschijnlijk nog steeds een onbekend scheermerk, ondanks dat ik al meerdere keren aandacht aan dit merk besteed heb. Het blijft dan helaas ook een een merk dat relatief lastig verkrijgbaar is, alhoewel er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden!

Voor mij persoonlijk is dit inmiddels echter totaal geen onbekend scheermerk meer, want tijdens mijn trip in Tsjechië maakte ik gelukkig al kennis met dit klassieke scheermerk. De Barbus Classic Scheerzeep waar ik in 2015 over schreef beschouw ik zelfs nu nog steeds als een van de beste scheerzepen, al zegt dit natuurlijk niks over de aftershave lotion.

Desondanks moet ik eerlijk gezegd toegeven dat mijn verwachtingen juist om deze reden best hooggespannen zijn. Daarnaast is dit net als de Alpa 378, Fresh UpSkin BracerFloïd Vigoroso en Aqua Velva een verkoelende aftershave lotion, en ja ik ben helemaal fan van verkoelende scheerproducten!

Verpakking

Wat betreft de verpakking kan ik in dit geval vrij kort zijn, net als de Alpa 378 word ook deze aftershave geleverd in een klein flesje met een inhoud van 50ml. Zo'n klein flesje is uiteraard ook hartstikke handig voor mee te nemen op reis, het mag namelijk gewoon mee in je handbagage in het vliegtuig.
Barbus Classic Aftershave Lotion

Overigens vond ik de opening van het flesje in eerste instantie veel te klein, er kwam namelijk nauwelijks aftershave uit het flesje. Gelukkig was de oplossing vrij makkelijk, want in de opening zat een kleine versmalling gemaakt van plastic die je er gewoon uit kunt trekken.

Werking en geur

Laat ik dan maar direct eerlijk zijn dat deze aftershave mij persoonlijk teleurgesteld heeft wat betreft de verkoelende werking, naar mijn gevoel is deze namelijk nauwelijks aanwezig! Gelukkig is het verder wel echt een hele frisse en verzorgende aftershave lotion, dus het ontbreken van een koelende werking mag de pret wat mij betreft niet drukken.

Ik vind deze aftershave dan ook enigzins vergelijkbaar met de Balea Men Fresh Aftershave Lotion, met als voornaamste verschil uiteindelijk de geur. Ja ze zijn beide in het zelfde rijtje te plaatsen, gewoon frisse geuren. Echter ik vind de Barbus een stuk subtieler ruiken en er is een duidelijke hint van citrus aanwezig, daarnaast is het ook echt een klassieke geur naar mijn mening.

De geur van deze aftershave heeft mij eerlijk gezegd dan ook het meest weten te verrassen, dat in tegenstelling tot de scheerzeep waarvan de geur mij persoonlijk niet zo goed beviel. Al is het wel een geur die na het aanbrengen vrij snel vervaagd, of dat erg is? Ik vind van niet omdat ik liever een aftershave heb die goed werkt, in plaats van een uur in de wind stinken!

Prijs

Ik heb de Barbus Classic Aftershave Lotion online gekocht bij VMD Drogisterij voor ongeveer € 1,20 exclusief verzendkosten,

Conclusie

Het is dan weleens waar niet de verkoelende aftershave lotion zoals ik gehoopt had, maar wat betreft de werking is dit echt een lekkere frisse aftershave en hij verzorgd ook nog eens goed. Al moet ik eerlijk zijn tijdens de warme zomerdagen prefereer ik toch echt de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion, maar het rest van het jaar is dit naar mijn mening echt een perfecte aftershave lotion!

Wat ik dan wel altijd jammer vind bij dit soort aftershaves is de verkrijgbaarheid, maar helaas verander ik daar niks aan. Daarnaast heb ik ook geen commerciële insteek met deze weblog, anders was ik allang zelf wel een handeltje in deze onbekende scheermerken begonnen. Maar ik wil puur en enkel mijn ervaringen over scheerproducten delen, de verkrijgbaarheid is dus iets dat lezers zelf mogen uitdokteren.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.