Omega 66 Varkenshaar Scheerkwast

Inleiding

Het moge geen geheim zijn dat Omega mijn favoriete scheermerk is wat betreft scheerkwasten, want sinds dat ik mijn eerste Omega scheerkwast gekocht heb gebruik ik bijna geen andere scheerkwast meer. Aangezien Omega zo'n groot aanbod heeft uit betaalbare scheerkwasten heb ik uiteindelijk besloten om de middenklasse eens uit te proberen, uiteindelijk koos ik dus voor de Omega 66 Varkenshaar Scheerkwast.

Eerste indruk

Mijn eerste indruk van deze scheerkwast is gewoon goed te noemen, want het viel mij direct op dat het handvat gewoon stevig aanvoelt en ook een goede grip bied. Verder vind ik het design van het handvat persoonlijk oprecht mooi uitzien, ja het handvat is van plastic gemaakt maar dat stoort mij persoonlijk gewoon niet.
Omega 66 Varkenshaar Scheerkwast

Daarnaast had ik in eerste instantie eerlijk gezegd de indruk dat deze scheerkwast er redelijk klein uitzag, maar dat is gewoon gezichtsbedrog omdat ik namelijk gewend ben aan de Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast. Het is dus eigenlijk gewoon een heel normaal formaat voor een scheerkwast, al is de varkenshaar knot van deze scheerkwast wel groter dan gemiddeld.

Deze varkenshaar knot heeft om precies te zijn een breedte van ruim 24mm en een lengte van 55mm en het handvat heeft een lengte van 5cm, wat mij betreft zijn dit dus zeer mooie specificaties voor zo'n goedkope scheerkwast.

Gebruikservaring

Zoals eerlijk gezegd te verwachten was is de gebruikservaring met deze Omega 66 vergelijkbaar met de Omega 98, alleen de varkenshaar knot van de Omega 66 is overduidelijk een stuk kleiner. Het inwerken van deze scheerkwast duurde naar mijn gevoel helaas wel erg lang, vooral als ik het zou vergelijken met andere scheerkwasten welke ik getest heb.


Daarnaast verbruikt deze scheerkwast vanwege zijn kleinere formaat ook minder scheerzeep/crème, en bij het inzepen vliegt het scheerschuim niet letterlijk alle kanten op. Net als bij bijna alle Omega scheerkwasten voelen de uiteindes van het varkenshaar fijn zacht aan na het inwerken, al vond ik zelf tijdens het inwerken de scheerkwast al redelijk zacht aanvoelen persoonlijk.

Bouwkwaliteit

Over de bouwkwaliteit kan ik eerlijk gezegd vrij kort over zijn, want naar mijn mening is daar gewoon niks over op te merken. Ja in het begin verloor de scheerkwast een aantal haartjes, maar sinds dat de scheerkwast ingewerkt is verliest hij nauwelijks haartjes.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Omega 66 Varkenshaar Scheerkwast is voor € 4,10 exclusief verzendkosten verkrijgbaar bij TVB Shaving, daarnaast kun je met de kortingscode SV12 nog 12% extra korting krijgen. Overigens is deze scheerkwast ook verkrijgbaar als de Omega 65 in de kleuren geel, blauw, groen en rood.

Conclusie

Een varkenshaar scheerkwast van Omega kan naar mijn mening eigenlijk nooit een miskoop zijn, want je krijgt gewoon een zeer goede scheerkwast voor weinig geld. Ja de haren zijn natuurlijk niet zo extreem zacht zoals bij bijvoorbeeld synthetische of silvertip scheerkwasten, maar het is wel een werkpaard zonder fratsen!

Als je dus puur opzoek bent naar een scheerkwast zonder fratsen en je niks geeft om luxe aspecten zoals extreem zacht haar, of scheerkwasten gemaakt door Amerikaanse elfjes dan is Omega een uitstekende keuze. Je krijgt namelijk gewoon waar voor je geld en daarnaast ook nog eens de beste kwaliteit, want deze scheerkwasten zijn niet kapot te krijgen.

Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. De tweede scheerkwast, die ik kocht, is ook een Omega en ook van varkenshaar. Ik moet zeggen dat ik je oordeel ook ondersteun, het is een fijne, goed gefabriceerde scheerkwast. Alleen zou ik niet weten welk type ik heb. Kun je dat ergens zien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja meestal komen die Omega scheerkwasten in zo'n plastic verpakking zoals zichtbaar op de foto is, op de scheerkwasten zelf word dat helaas niet vermeld. Het serienummer kort ik overigens bewust in, in dit geval is het voledige serienummer eigenlijk 10066.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.