Klar Seifen Sandelhout Scheerzeep

Inleiding

Klar Seifen is de oudste Duitse zeepfabrikant welke sinds 1840 (scheer)zepen produceert, het begon allemaal in Sint-Petersburg waar Philipp Klar zijn ambacht perfectioneerde. Vanaf 1900 nam zoon Theobald Klar het roer van zijn vader over, en vanaf dat moment werd ook direct de productie uitgebreid en een fabriek opgezet in Heidelberg Duitsland.

Vandaag de dag leidt de vijfde generatie het bedrijf en ligt de focus overduidelijk op luxe (scheer)zepen en geuren, al zijn ze gelukkig ook niet hun roots vergeten! Maar eerlijk is eerlijk de scheerzepen van Klar Seifen zijn voor Duitse standaarden echt zeer duur, dus ik ben erg blij dat Klar Seifen ons kosteloos een exemplaar wilde opsturen.

Verpakking

De Klar Seifen Sandelhout Scheerzeep komt verpakt in een bakje gemaakt van aluminium. Ik persoonlijk vind deze verpakking van aluminium echt schitterend uitzien, want het ziet gewoon zeer luxe uit. Daarnaast ziet ook de opdruk van het logo van Klar Seifen er zeer goed uit, vooral de afbeelding van de ijsbeer die zijn kind uit het water trekt vind ik zeer mooi uitzien.
Klar Seifen Sandelhout Scheerzeep

Wel is de kleine diameter van het aluminium niet erg praktische om grotere scheerkwasten vol te laden met zeep, al lukt het gelukkig wel gewoon met kleinere scheerkwasten. Over dat laatste heeft Klar Seifen helaas dus niet zo goed over nagedacht, al blijft het natuurlijk wel een erg compacte verpakking.

Werking en geur

Ik had het eerlijk gezegd totaal niet verwacht, maar de werking van deze scheerzeep is echt zeer goed te noemen naar mijn mening. De Klar Seifen Scheerzeep doet namelijk precies wat je van een scheerzeep zou mogen verwachten, alleen dan veel beter dan de gemiddelde scheerzeep. Om precies te zijn zorgt de scheerzeep ervoor dat de krabber erg soepel over de huid kan glijden, en word tevens de huid erg goed beschermd.


De ervaring wat de geur betreft is naar mijn mening helaas niet zo heel bijzonder, dat komt waarschijnlijk gewoon door dat mijn verwachting veel hoger was. Want ja ik persoonlijk vind dat je van een scheerzeep van € 25 wel meer mag verwachten, echter in dit geval heb ik meer het gevoel alsof het een standaard zeepgeur is.

Ja de Sandelhout is duidelijk waarneembaar in de geur, maar ik persoonlijk vind de geur een beetje saai overkomen. Want het is een hele lichte geur en hij komt een beetje oubollig over naar mijn mening, maar dat zegt wellicht ook wel wat over het scheermerk Klar Seifen in algemene zin? Het is ja duidelijk een merk dat zich concentreert op een klein vast assortiment, ze melken hun scheerzepen dus in iedere geval niet uit!

Prijs en verkrijgbaarheid

De Klar Seifen Sandelhout Scheerzeep is verkrijgbaar in de webwinkel van Klar Seifen zelf voor € 24,99 exclusief verzendkosten. Overigens zijn de verzendkosten € 13,95 en vanaf drie stuks ( € 75 ) zijn de verzendkosten lager, dan betaal je blijkbaar € 9 aan verzendkosten.

Conclusie

Zonder enige twijfel behoren de scheerzepen van Klar Seifen tot de top van de markt wat betreft de werking, maar dit mag je naar mijn mening ook wel verwachten van zo'n dure scheerzeep. De geur daarin tegen blijft duidelijk erg persoonlijk vind ik, want ik ben eerlijk gezegd niet erg onder de indruk van de geur.

Over de prijs-kwaliteitsverhouding kan ik trouwens vrij kort over zijn, want die is vanzelfsprekend erg laag. Al kopen consumenten dit soort scheerzepen natuurlijk niet omdat ze veel waar voor hun geld zoeken, het draait zich namelijk meer om een stukje luxe uiteindelijk en luxe is dit merk zeker!

Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. De ervaring wat de geur betreft is naar mijn mening helaas zo heel bijzonder, dat komt waarschijnlijk....
    Er moet nog NIET tussen 'helaas' en 'zo'...

    Voor de rest mooie review

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.