Figaro Scheercrème

Inleiding

De kerstmis staat letterlijk voor de deur en dat betekend dat ik de behoefte heb om weer in de kerstsfeer te komen, maar helaas gaat dat moeilijkere dan ik gewild zou hebben. Want juist tijdens de periode voor de kerstmis is de werkdruk hogere dan ooit op mijn werk, maar ik laat mij hierdoor uiteraard niet tegen houden om in de kerstsfeer te komen!

Ik heb de kerstmis dan ook al helemaal voorbereid, nee niet in de zin van overdreven kerstversieringen. Maar in de zin van het voorbereiden van het kerstdiner, want dit jaar bereid ik een gevulde Kalkoen met paddenstoelen. En als nagerecht heb ik gekozen voor stoofperen met aman­de­lijs, het mag dus duidelijk zijn dat ik mij dit jaar echt verheugd op de kerstmis.

Over amandelen gesproken? Er zijn diversen Italiaanse scheerzepen die een aangename amandelgeur hebben, waarvan de Cella Scheerzeep waarschijnlijk de bekendste amandelscheerzeep is. Ik zelf heb echter voor de Figaro Scheercrème gekozen, want dit was helaas de enige amandelscheerzeep die ik vorig jaar in Rome kon vinden. Overigens word deze scheercreme in opdracht van Figaro geproduceerd door Tcheon Fung Sing, of het hier echt een gelimiteerde oplage betreft is mij trouwens onbekend.

Verpakking

De verpakking van de Figaro Scheercrème doet mij eerlijk gezegd denken aan een doorsnee verpakking voor een scheerzeep, het is dus eigenlijk ook verwarrend dat Figaro het zelf gelabeld heeft als een scheercrème. Maar als ik puur kijk naar de consistentie van deze scheercrème dan klopt dat uiteindelijk ook gewoon, al blijft het verschil tussen een scheercrème en zachte scheerzeep wel vaag wat mij betreft.
Figaro Scheercrème

Wel heb ik wat betreft de verpakking van deze scheercrème een klein kritiekpuntje, het kuipje laat zich namelijk i.t.t het kuipje van de Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep bijvoorbeeld best lastig openen. Uiteraard is dit laatste niet zo'n ramp, maar het is wel iets wat Figaro zou kunnen verbeteren door bijvoorbeeld een kuipje met draaideksel te kiezen.

Werking en geur

Wat betreft de werking en geur kan ik eerlijk gezegd vrij kort over zijn, deze is naar mijn mening namelijk zeer goed en zelfs een tikkeltje beter dan de Tcheon Fung Sing scheerzeep die ik gebruikt heb. Deze scheercrème laat zich dan ook in no-time opkloppen in een zeer romig scheerschuim, daardoor kan de krabber erg soepel over de huid glijden en word deze tevens goed beschermd.

Zoals ik al in de inleiding schreef heeft deze scheercrème een aangename amandelgeur, dat maakt het wat mij betreft eerlijk gewoon een zoete geur. Ik persoonlijk ben overigens wel een fan van zoete geuren, maar dan wel zonder fratsen en dat is wat deze scheercrème uiteindelijk weet te bieden.

Conclusie

Ben je opzoek naar een betaalbare scheercrème? Maar ben je daarnaast ook kieskeurig wat betreft de geur? Dan raad ik zeker aan om de Figaro Scheercrème uit te proberen, want persoonlijk ben ik van mening dat deze scheercrème het beste van twee werelden bied. Dit is namelijk ook een van de goedkoopste scheercrèmes die je in Europa kunt kopen, al zul je daarvoor natuurlijk wel in Italië zelf moeten zijn helaas.

Tot slot wens ik al mijn lezers alvast graag een prettig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar, ook hoor graag van jullie in de reacties wat voor ( scheergerelateerde ) cadeau's jullie geschenk gekregen hebben. Ik ga in iedere geval genieten van het kerstfeest en nieuwjaar, hopelijk doen jullie het zelfde!

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.