Wickham Soap Co. Super Smooth Spice Trade Scheerzeep

Inleiding

Enkele maanden geleden kreeg ik het verzoek van de eigenaar van Wickham Soap Co. of ik hem kon helpen om Amando Mystery Eau De Toilette te bemachtigen, uiteraard was dat geen enkel probleem voor mij en als dank voor de moeite kreeg ik een sample van de Wickham Soap Co. Super Smooth Spice Trade Scheerzeep opgestuurd.

De geur van de Spice Trade Scheerzeep is gebaseerd op de klassieke Old Spice Aftershave Lotion welke waarschijnlijk door onze groot vaders en vaders gebruikt werd, en dit is dezelfde aftershave lotion die ik mijn eigen vader enkele jaren geleden geschonken heb.

Verpakking

De samples van Wickham Soap Company worden verkocht in een klein plastic doosje met een inhoud van ruim 10gram, en voor de rest is er natuurlijk niet zoveel bijzonder maar ik vind het persoonlijk wel goed dat er niet op de afdrukkwaliteit van het label bespaart word.

Wickham Soap Co. Super Smooth Spice Trade Scheerzeep

Ik vind dit soort sample verpakkingen overigens wel niet erg praktische, want je kunt in zo'n klein doosje natuurlijk nooit je scheerkwast vol laden met scheerzeep dus het praktische is naar mijn mening om het als scheercrème te gebruiken.

Werking en geur

Ik vind persoonlijk de werking van deze scheerzeep erg goed en daarnaast laat deze scheerzeep zich relatief makkelijk opkloppen tot een romig scheerschuim, wat ervoor zorgt dat de krabber erg soepel over de huid glijdt en ook word de huid erg goed beschermd.


De geur vind ik persoonlijk best lekker ruiken en de geur is het beste te omschrijven is als een klassieke exotische geur, en de geur heeft inderdaad veel weg van de Old Spice Aftershave Lotion.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Wickham Soap Co. Super Smooth Spice Trade Scheerzeep word helaas door geen enkele Nederlandse webwinkel verkocht, maar je kunt deze scheerzeep zowel bij de Britse webwinkel Gallant & Klein en via de website van Wickham Soap Co. kopen voor ongeveer € 19 omgerekend.

Je kunt overigens ook samples kopen rechtstreeks via Wickham Soap Co. voor ongeveer € 3,75 omgerekend, en de inhoud van deze samples is meer dan genoeg voor minimaal vijf scheerbeurten.

Conclusie

Persoonlijk verbaast het mij totaal niet dat de werking van de Wickham Soap Co. Super Smooth Spice Trade Scheerzeep zeer goed is, want vorig jaar rond deze tijd heb was ik de eerste Nederlander die de Wickham Soap Co. Super Smooth Bay Rum Scheerzeep mocht testen.

Als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen de Spice Trade geur en de Bay Rum geur dan zou ik waarschijnlijk voor de Bay Rum kiezen, want ik vind deze geur gewoon net wat lekkerder ruiken en de Spice Trade vind ik eerlijk gezegd toch wel een beetje een oude mannengeur.

Deze scheerzeep word overigens op ambachtelijk wijze met de handgemaakt, en dat is de voornaamste reden waarom deze scheerzeep zo prijzig is en Groot Brittannië is natuurlijk in algemene zin een vrij duur land.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.