Weleda Scheercrème

Inleiding

Weleda is een farmaceutisch bedrijf afkomstig uit Zwitserland welke in 1921 opgericht is door Dr. Rudolf Steiner, in samenwerking met de Nederlandse vrouwenarts Dr. Ita Wegman. De missie van Weleda is om op een duurzame wijze verzorgingsproducten te produceren welke 100% uit natuurlijke bestanddelen bestaan, en om dit te garanderen voert Weleda het internationale keurmerk voor natuurcosmetica namelijk NATRUE.

De Weleda Scheercrème maakt deel uit van een lijn scheerproducten van Weleda welke speciaal ontwikkeld zijn voor de man, en naast de scheercrème is er ook nog de aftershave balsem en aftershave lotion verkrijgbaar.

Deze scheercrème bevat overigens geitenmelk en eerlijk gezegd vind ik dat persoonlijk best bijzonder want dit bestandsdeel ben ik nog nooit eerdere tegengekomen ben bij een cosmeticaproduct, en verder bevat deze scheercrème extract van het driekleurig viooltje, en extract van amandel en glycerine natuurlijk.

Verpakking

De Weleda Scheercrème word verkocht in klein blauw kartonnen doosje met daarin de relatief kleine tube scheercrème van 75ML, overigens is de grootte van deze tube uitstekend geschikt om mee op reis te nemen.


Weleda Scheercrème

Het design van de verpakkingen van Weleda is eerlijk gezegd iets wat ik altijd al bewonderd heb in algemene zin, en ik vind het design van Weleda gewoon adembenemend en het straalt ook echt luxe uit en daar kunnen andere merken nog wat van leren vind ik persoonlijk.

Werking en geur

Persoonlijk vind ik de werking van de Weleda Scheercrème zeer goed en dankzij de lavendel geur heeft deze scheercreme ook een ontspannende werking, en dit effect kan je zelfs in een roes brengen wanneer je echt vermoeid bent.



Verder laat deze scheercreme zich makkelijk opkloppen tot een romig scheerschuim en zorgt het ervoor dat de krabber erg soepel over de huid glijdt, en word de huid ook erg goed beschermd. Over de geur kan ik eerlijk heel kort zijn dat is namelijk een pure lavendelgeur en persoonlijk vind ik het niet zo'n prettige geur, maar gelukkig is de geur niet overheersend.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Weleda Scheercrème word lokaal in Nederland verkocht door De Tuinen voor € 6,59 en de DA Drogisterij voor € 6,49, en lokaal in Duitsland kun je deze scheercrème kopen bij de DM Drogisterij voor ongeveer € 4,50.

Online word deze scheercreme onder andere verkocht door Wehkamp € 5.45, Drogistplein € 5,95 en de online apotheek Apotheek&Huid verkoopt deze scheercrème voor € 6,20 inclusief verzending.

Conclusie

Ik ben persoonlijk het meest verrast door de ontspannende werking van de Weleda Scheercrème, en het verbaast mij persoonlijk ook niet dat deze scheercrème door Öko-Test als zeer goed beoordeeld is want dat is ook mijn persoonlijke beoordeling.

En verder vind ik dat deze scheercrème een goede prijs-kwaliteitsverhouding bied al ben ik persoonlijk alleen niet zo'n fan van de pure lavendelgeur, maar vanwege de relatief kleine tube is deze scheercrème wel uitermate geschikt om mee op reis te nemen.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.