Movember 2014

Inleiding

Het is weer bijna November en dat betekend dat het goede doel Movember weer van start gaat en mannen over de hele wereld een maand lang hun snor laten staan, om zo geld in te zamelen voor de strijd tegen prostaat en teelbalkanker.

Ik heb vorig jaar ook mee gedaan aan Movember, maar toen heb ik het niet groots aangepakt en helaas heb ik maar € 20 weten te verzamelen en ik hoop dat het dit jaar iets meer zal zijn.

Mee doen

Mee doen met Movember is heel eenvoudig en je hoeft geen emmer water over je hoofd te gooien, maar gewoon de hele maand november je snor laten staan. Er zijn overigens wel een aantal regels verbonden aan de deelname van Movember en deze regels zal ik hier onder vermelden.

  1. Geef de gezondheid van de man een nieuw gezicht door je in te schrijven op Movember.com
  2. Begin op 1 november gladgeschoren en laat 30 dagen lang je snor staan.
  3. Heren, geen gesjoemel. Geen baarden, geen sikjes, geen nepsnorren.
  4. Gebruik de kracht van de snor om gesprekken over de gezondheid van de man te starten en om fondsen voor prostaat en teelbalkanker te werven.
  5. Elke mobro dient zich te allen tijde als een ware heer te gedragen.
Een Mo Bro is overigens iemand die deelneemt aan Movember, en vrouwelijke deelnemers noemen ze Mo Sista. Je kunt overigens ook lid worden van een Mo Team of er zelf een Mo Team opzetten zoals ik gedaan heb.

Iedereen is dan ook van harte welkom om lid te worden van mijn Mo Team, want samen staan we sterker dan alleen.

Doneren

Je bent natuurlijk niet verplicht om mee te doen met Movember en je kunt het ook houden bij een donatie aan Movember, en het enige dat je hoeft te doen is het geld doneren via een deelnemer of Mo Team van Movember.


Standaard zijn donaties openbaar maar als je liever de donatie privé houdt dan ziet alleen de betreffende deelnemer jou donatie, het is overigens ook mogelijk om anoniem geld te doneren.

Tot slot

Ik heb zelf al € 10 gedoneerd aan Movember en ik hoop dat vele mijn voorbeeld zullen volgen, en ik stel het natuurlijk op prijs wanneer er via mijn Mo Space geld gedoneerd word.

Als je wilt weten wat Movember met al het gedoneerde geld doet kun je hier een kijkje nemen, zo word veel van het geld geïnvesteerd in onderzoeken die in Nederland uitgevoerd worden door universiteiten en onderzoekscentra.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.