Feather Mesjes

Inleiding

Feather mesjes staan op internet bekend als de scherpste mesjes, en soms word zelfs de vergelijking gemaakt met samoerai zwaarden. Feather produceert overigens ook shavettes, krabbers, scharen en chirurgische/medische scalpels.

Deze review was overigens niet mogelijk geweest als Darron van Wickham Soap Company niet zo aardig was geweest om mij deze Feather mesjes te schenken.

Verpakking

De Feather mesjes worden per vijf stuks verpakt in een plastic doosje, waar je iedere mesje individueel eruit kunt schuiven en verder is iedere mesje voorzien van een wikkel.

Feather Mesjes

Overigens bevat dit plastic doosje aan de achterkant een opbergslot voor gebruikte mesjes in te doen, en persoonlijk vind ik dat erg handig en het is natuurlijk ook een stuk veiligere dan wanneer je de mesjes gewoon in de prullenbak gooit.

Gebruikservaring

Ik heb de Feather mesjes getest in combinatie met de Edwin Jagger DE87RC14bl krabber en de Pascale Menthol Scheercrème.

Dit mesje is zonder enige twijfel het scherpste mesje dat ik ooit getest heb, want dit mesje voelt vlijmscherp aan en maakt zijn reputatie dus ook waar. Verder voelt dit mesje erg smooth aan, maar helaas is dit mesje niet erg vergevensgezind.

De duurzaamheid van dit mesje vind ik persoonlijk vrij slecht, want ik heb maar drie scheerbeurten uit dit mesje gekregen en het is mij duidelijk dat dit echt het maximale is. Want bij de derde scheerbeurt voelde het mesje redelijk bot aan, en het mesje gaf ook niet meer zo'n smooth gevoel tijdens het scheren.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Feather mesjes zijn online goed verkrijgbaar bij de diverse Nederlandse webwinkels en worden per 10 stuks verkocht bij Manandshaving.nl € 5,90, Razorstore.nl € 4,95.

Wanneer je van plan bent om deze mesjes in bulk in te kopen loont het zich om de mesjes via eBay te kopen, je krijgt dan 100 Feather mesjes voor zo'n € 20 inclusief verzendkosten.

Conclusie

Wat mij betreft maken de Feather mesjes zijn reputatie compleet waar, en persoonlijk heb ik juist het gevoel dat dit mesje te scherp is en daardoor niet geschikt is voor beginners en mensen met een gevoelige huid.

De Feather mesjes zijn voor mij persoonlijk ook een van mijn minst favoriete mesjes moet ik helaas concluderen, en dat is mede vanwege de lage prijs-kwaliteitsverhouding van deze mesjes en ook omdat ze niet vergevensgezind zijn.




Share this:

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Dank je voor het laatste opmerking over het gevoelige huid.Goede review !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.