Scheerproducten uit Spanje

Inleiding

Begin mei ga ik vijf dagen naar Barcelona samen met mijn vriendin en net zoals bij mijn geplande reis naar Praag, wil ik graag weten wat voor goedkope scheerproducten ze lokaal in Spanje verkopen.

En sommige van deze Spaanse scheerproducten zijn best populair zoals La Toja bijvoorbeeld.

Scheercrèmes

La Toja en Lea lijken in Spanje gezamenlijk marktleider te zijn wat betreft klassieke scheerproducten en bieden beide meerdere varianten scheercrèmes aan.

En voor de rest vind je in Spanje nog Williams Scheercrème en Nivea Scheercrème, maar dat zijn geen echte Spaanse merken en in Belgie kun je zowel de Williams Scheercrème en Nivea Scheercrème ook kopen.

Ik zal beginnen met de La Toja Scheercrème welke in twee varianten komt, een klassieke variant en een voor gevoelige huid welke beide erg goed bekend staan online.

La Toja Scheercrème Classic

De prijs van deze scheercrèmes ligt waarschijnlijk tussen de € 2 en € 3 en deze scheercrèmes komen in een 150ml tube.

La Toja Scheercrème Sensitive

Het Spaanse merk Lea zou totaal drie verschillende scheercrèmes in Spanje aanbieden en in eerste instantie kwam dat bij mij persoonlijk als een beetje overweldigend over. Maar in de praktijk schijnen niet alle drie de varianten even makkelijk te vinden zijn in Spanje.

De varianten betreffen een normale variant, een voor gevoelige huid en eentje met menthol welke best goed bekend staat. Maar het zou juist de menthol variant zijn die zelfs lokaal in Spanje niet makkelijk te vinden zou zijn.

Lea Scheercrème met menthol
Al staan de andere varianten ook wel goed bekend, maar de scheercrèmes van dit merk zijn duidelijk minder populair dan de La Toja scheercrèmes en wellicht minder goed dan La Toja.

Lea Scheercreme Sensitive

Wat me verder nogal verbaasd is dat er 40ml, 100ml, 150ml tubes van de sensitive variant zijn en van de normale variant is er zelfs een 250ml tube welke eigenlijk bedoeld is voor professionele barbiers. De prijs van Lea Scheercrème ligt waarschijnlijk tussen de € 1 en € 2,50.

Lea Scheercrème normale variant

Scheerzepen

Ook op het gebied van scheerzepen zijn zowel La Toja als Lea van de partij en zover ik online heb kunnen lezen, zijn dit de enige Spaanse merken die goedkoop Spaanse scheerzeep verkopen.

Zowel La Toja en Lea bieden hun scheerzeep aan in de vorm van een scheerstaaf en voor sommige mensen is dat een voordeel, maar voor andere wellicht een nadeel omdat ze liever hun scheerzeep in een kuipje hebben.

Ik zal net als bij de scheercrèmes beginnen met de La Toja Scheerstaaf en deze scheerstaaf heb ik zelf ook al gekocht en over geschreven. Wat mij betreft behoort de La Toja tot een van de beste scheerstaven die je kunt kopen.

De prijs van de La Toja Scheerstaaf zal waarschijnlijk tussen de € 1,50 en € 2,50 liggen.

La Toja Scheerstaaf
De Lea scheerstaaf stond een aantal jaren geleden als niet goed bekend online en dat was omdat, Lascaray de producent van Lea de formule had veranderd en er een plantaardige scheerzeep van gemaakt had.

Uit onvrede van gebruikers op internet over het weg laten van de talg ( tallow ) heeft, Lascaray uiteindelijk de formule aangepast en talg ( tallow ) en wolvet toegevoegd aan de formule.

De Lea Scheerstaaf met de nieuwe aangepaste formule staat op internet dan ook als goed bekend en zou minstens zo goed zijn als de La Toja kwa werking. Al zou de La Toja wel een fijnere geur hebben volgens een aantal berichten op internet.

De prijs van de Lea Scheerstaaf ligt tussen de € 1,20 en € 1,60 althans volgens deze post op B&B.

Lea Scheerstaaf
Aftershaves

Er zijn in Spanje enkele goedkope aftershaves ( balsems ) die het proberen waard zijn waarschijnlijk, en dat zijn La Toja Aftershave ( Balsem ), Lea Aftershave Balsem, Floid Aftershave ( Balsem ), Williams Aqua Velva Aftershave, Kinesia Artic Aftershave.

De La Toja Aftershave komt in twee varianten, aftershave lotion en aftershave balsem en veel heb ik niet over de aftershave balsem kunnen vinden. Maar wat ik vond over de La Toja Aftershave Balsem was niet negatief maar ook niet erg positief.

La Toja Aftershave Balsem

Ik heb meer over de La Toja Aftershave Lotion kunnen vinden dan de balsem variant, en in tegenstelling tot de balsem variant lijkt men vrij positief te zijn over deze aftershave lotion.

Deze aftershave lotion bevat ook menthol en de werking van deze aftershave lotion zou vergelijkbaar zijn met de Proraso Aftershave Lotion.

De prijs van de La Toja Aftershave lotion en balsem ligt waarschijnlijk tussen de € 6 en € 8 in Spanje en daarmee is het kwa prijs vergelijkbaar met Nivea in Nederland.

La Toja Aftershave Lotion

De Lea Aftershave Balsem is waarschijnlijk een van de goedkoopste aftershave balsem die je in Spanje kunt krijgen, en deze aftershave balsem staat als goed bekend op internet.

De prijs van de Lea Aftershave Balsem ligt rond de € 2,50, althans afgaande van de online prijs, welke meestal hoger ligt dan lokaal.

Lea Aftershave Balsem

De Floid Aftershave komt in twee varianten, aftershave balsem en aftershave lotion waar er meerdere varianten van zijn. Floid is bij sommige wellicht het meest bekend vanwege de Italiaanse Floid, maar van oorsprong is het een Spaans merk.

Het verschil tussen de Italiaanse Floid en Spaanse Floid is niet zo eenvoudig uit te leggen. Maar wat ik gelezen heb zou de Spaanse Floid meer alcohol bevatten  dan de Italiaanse Floid, en zou de Italiaanse Floid glycerine bevatten en de Spaanse Floid niet.

Verder is de geur ook verschillend, de Italiaanse Floid zou een fijne barbershop geur hebben en de Spaanse Floid zou een sterke menthol geur hebben, althans volgens de informatie uit dit topic. Kwa geuren heb je keuze uit een moderne geur ''moderna'' en dan heb je de klassieke geuren.

Verder zit er nog een verschil in de hoeveelheid menthol, want ''Vigorous'' betekend krachtig en ''Suave'' betekend mild/zacht, en ze verkopen van de Floid Vigorous ook een 400ml fles.

De prijs van deze Floid aftershaves zal waarschijnlijk tussen de € 5 en € 10 zijn, maar ik doe hier puur een gok.

Floid Aftershaves ( Balsem )

Over de Williams Aqua Velva Aftershave heb ik maar weinig kunnen vinden, maar wat me wel al vrij snel duidelijk werd dat dit ooit een populaire aftershave was.

Maar de jongere generaties schijnen deze aftershave links te laten liggen omdat veel jongere generaties de aftershave oubollig vinden ruiken, en ze ook niet willen ruiken als hun vader of opa.

Wat ik persoonlijk dan wel interessant vind is dat de Spaanse Aqua Velva nog steeds in een glazen flesje komt van 200ML, aangezien de Amerikaanse variant in een plastic flesje komt en en verder bevat deze aftershave menthol.

De prijs is niet geheel duidelijk, maar afgaande van online prijzen zou ik zeggen dat het tussen de € 5 en € 10 zal kosten.

Williams Aqua Velva Aftershave
Over de Kinesia Artic Aftershave heb ik ook maar weinig over kunnen vinden, en ik was daarom het twijfelen of ik hem wel op zou nemen in dit artikel. En de reden waarom ik hem juist wel noem is omdat het een hele goedkope aftershave lotion is, welke ook nog menthol bevat.

Kinesia Artic Aftershave Lotion

Er zijn nog een paar andere aftershaves die wellicht interessant zijn, en dat zijn Brummel Aftershave en Myrsol Aftershave. Al is die laatste zelfs moeilijk in Spanje verkrijgbaar, maar als je in Barcelona bent dan kun je hem vinden in de eigen winkel van Myrsol.

Tot slot

Dit artikel is meer bedoeld als hulpmiddel bij de zoektocht naar Spaanse scheerproducten, en niet bedoeld als mini reviews van deze scheerproducten.

Ik heb dan ook mijn uiterste best gedaan om dit artikel zo compleet mogelijk te maken, al begrijp ik dat het daardoor ook een lang artikel geworden is. Maar helaas kan zo'n artikel niet veel korter als er zoveel aanbod is.

Er is overigens ook nog een Spaans merk dat scheerkwasten verkoop, namelijk Vie-Long maar ik heb geen flauw idee of je die ook gewoon lokaal kan kopen of alleen online.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.