Cien Men Aftershave Balsem

Inleiding

Cien Men is een van de cosmetica huismerken van Lidl en onder dit huismerk verkoop Lidl ook aftershaves waarvan drie verschillende varianten van verkrijgbaar zijn en een van deze varianten is de Cien Men Aftershave Balsem.

De producent van deze aftershave balsem is Mann & Schröder welke ook eigen merken voert waaronder Numis® med en Natuderm® botanics een gecertificeerd natuurcosmetica merk. Voor de rest produceren ze veel huismerken voor supermarkten en drogisterijen zowel in Duitsland als internationaal.

Verpakking

De Cien Men Aftershave Balsem komt in wit doosje met daarin een glazen flesje waar de aftershave balsem in zit en dit zie ik in deze prijsklasse als een pluspunt omdat het luxer oogt en het niet goedkoop uit ziet.

Cien Men Aftershave Balsem

Verder vind ik de verpakking best simpel uitzien en er word niet met allemaal ingrediënten gestrooid op de verpakking.

Ingrediënten

Omdat Cien Men ( Lidl ) niet met ingrediënten op de verpakking strooit was ik erg benieuwd wat voor bekende ingrediënten ik allemaal tegen zou komen, want normaal sla ik dit stukje namelijk over.



En als ik dan een kijkje neem tussen de ingrediënten dan zie ik dat deze aftershave balsem onder andere Propylene Glycol ( Alternatief voor glycerine ) bevat.

Verder bevat het Panthenol ( Provitamine B5 ), Allantoine en Bisabolol ( Komt van echte Kamille ) welke bedoeld zijn voor de ondersteuning van het herstel van de huid.

Werking en geur

Persoonlijk vind ik de werking van deze aftershave balsem best goed en merk ik ook dat deze aftershave balsem snel in de huid trekt en zich makkelijk en snel uit laat smeren. Verder vind ik deze aftershave balsem iets minder vettig dan de Nivea Men ASB Sensitive.

Kortom deze aftershave balsem doet eigenlijk gewoon wat je van een aftershave balsem mag verwachten en kalmeert, hydrateert, verzorgd en ondersteund de huid bij het herstel na het scheren.

De geur vind ik persoonlijk neutraal fris ruiken en is ook totaal niet overheersend. De geur vind ik dan ook vergelijkbaar met de Nivea Men ASB geur al dan net een tikkeltje anders. Al zal waarschijnlijk niet iedereen de geur kunnen waarderen, want het is een synthetisch geur.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Cien Men Aftershave Balsem is verkrijgbaar in de Nederlandse, Belgische en Duitse Lidl en de prijs in de Nederlandse en Belgische* Lidl is € 2,99 en in de Duitse € 2,45.

En blijkbaar zijn er ook eBay verkopers die er brood in zien om deze aftershave balsem online te verkopen voor € 4,95 excl verzendkosten.

*Met dank aan Marzman voor het melden van de verkrijgbaarheid en prijs in de Belgische Lidl.

Conclusie

De Cien Men Aftershave Balsem bied een hoge prijs-kwaliteitsverhouding en werkt minstens zo goed als duurdere aftershave balsems zoals Nivea Men bijvoorbeeld.

Verder is dit waarschijnlijk een van de goedkoopste aftershave balsem die je in Nederland kunt krijgen en juist daarom zie ik de verpakking ook als een pluspunt.

Al heeft de verpakking weinig invloed op de beoordeling, maar als het in een plastic flesje had gezeten dan had ik het persoonlijk waarschijnlijk niet gekocht.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.