Het scheren van schaamhaar met een krabber

Inleiding

Een ding dat me opgevallen is in klassieke scheer community's is dat men niet lijkt te praten over het scheren van andere lichaamsbeharing, met een paar uitzonderingen daar gelaten zoals het scheren van je benen. 

Maar men lijkt nooit te praten over het weg scheren van je schaamhaar, iets wat naar mij weten anno 2013 de normaalste zaak van de wereld is, tenminste in de westerse wereld, want in Aziatische landen is het niet zo gebruikelijk, maar die hebben vaak ook maar weinig beharing. Dus in deze blogpost besteed ik aandacht aan het scheren van schaamhaar met een krabber.

Schaamhaar wegscheren of juist laten staan? Reden voor het wegscheren voor schaamhaar zijn veelal hygiëne en het zaakje ziet er zo wat beter uit en volgens mij als ik me niet vergis creëert het bij mannen het effect dat het geslachtsdeel groter lijkt, want normaal zit er een bos haren en het heeft natuurlijk ook met seksualiteit te maken. Er zijn echter ook redenen te bedenken om het schaamhaar juist niet weg te scheren en te laten staan en dat zijn eventuele irritaties die je kunt krijgen na het scheren, want je trekt gewoon weer ondergoed aan en natuurlijk ook een broek, dus dat kan eventuele rode uitslag veroorzaken. Maar het scheren van schaamhaar op zich is ook hele klus op zich, dus dat kan ook een reden zijn om het niet te doen en verdere willen sommige mannen of vrouwen het gewoon niet doen en bij mannen is die reden vaak dat ze het schaamhaar als mannelijk kenmerk zien, al weet ik zeker dat veel vrouwen het waarderen als hun vriend of man ook hun schaamhaar weg scheert, want vaak verwachten we het wel van onze vriendin of vrouw. En ons schaamhaar zou een functie hebben, al word het meer als negatief gezien. Zo word ook wel eens gezegd dat het schaamhaar als stootkussen zou dienen bij harde sex, ik kan me er iets bij voorstellen, maar of het echt zo is weet ik niet.

Voorbereiding

Het scheren van schaamhaar is geen eenvoudige klus en heeft net als klassiek scheren zelf een goeie voorbereiding nodig en de voorbereiding is ook grotendeels het zelfde. Je kunt namelijke het beste een warm bad of douch nemen zodat je huid soepelere word en het haar wat zachter, eigenlijk precies hetzelfde als wanneer je gewoon je baard doet scheren.

En als de haartjes nog lang zijn kun je als voorbereiding eerst de boel wat kort knippen, dan gaat het scheren wat makkelijkere.

Het scheren zelf.

Ook hier geld eigenlijk dat het niet veel verschilt van het scheren van je baardhaar, alleen voorzichtigheid is geboden, want je snijden is natuurlijk niet prettig.

Je kunt dus gewoon je scheercreme of scheerzeep gebruiken en ook je scheerkwast, al lijkt het me persoonlijk om dan scheerschuim in een kommetje op te plakken, in plaats van rechtstreeks op de huid, dat lijkt me persoonlijk beter omdat de huid bij schaamstreek volgens mij best een gevoelig stukje huid is.

En wanneer je het teveel moeite mocht vinden om de scheerschuim op te kloppen dan kan je natuurlijk altijd nog scheerschuim uit een bus gebruiken.

Verdere vind ik persoonlijk dat de schaamstreek scheren liggend in bad beter gaat dan staand onder de douch, omdat je liggend een beter overzicht hebt en je daardoor ook minder vaak zult snijden en verder raad ik aan om een milde krabber te gebruiken, je wilt namelijk echt niet je schaamhaar weg scheren met een agressieve krabber omdat de kans dan vrij groot is dat je zult snijden.

Ik zelf gebruik dus bijvoorbeeld mijn Chinese Gillette Tech om mijn schaamhaar weg te scheren, omdat dit een mildere krabber is dan mijn Edwin Jagger DE89L.

Aftershave

Na het scheren kun je gewoon wat Nivea creme op de huid smeren of een aftershave balsem, ik zelf gebruik Nivea creme juist daar en dat werkt goed vind ik persoonlijk, maar je kunt natuurlijk ook een aftershave balsem gebruiken, maar let wel op dat je een gebruik zonder alcohol. Dus die pure alchohol aftershaves kun je beter niet gebruiken, dat zal de gevoelige huid namelijk niet fijn vinden.

Tot slot
Ik begrijp dat het scheren van schaarhaar voor sommige mensen een gevoelig thema is om over te praten en voor sommige wellicht taboe, maar persoonlijk vind ik wel dat er over gesproken kan worden en ben van een jongere generatie onder de 30 jaar namelijk. Alleen ik ga niet zover in detail zoals sommige websites doen, zo zag ik een website daar stond gewoon een foto van zowel het mannelijk geslachtsdeel als het vrouwelijke, maar deze websites geven op zich wel een goeie uitleg, maar ze maken er alleen niet gebruik van een krabber en er zijn genoeg mensen die denken dat het gevaarlijk is om je schaamhaar weg te scheren met een krabber, maar dat is beslist niet zo.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.