Duitsland Winkel Handleiding

Naast China kom ik ook wel eens in Duitsland, dat is niet zo heel vreemd want ik woon praktische naast de grens net als vele andere Nederlanders en juist voor die mensen is deze guide bedoeld, zie het als een soort pricewatch en informatie waar wat verkrijgbaar is.


Scheercremes en scheerzepen


Voor scheercremes kun je het beste naar de Kaufland, buiten dat ze tot 22:00 uur open zijn hebben ze ook nog een groot assortiment van goedkope scheercremes welke nergens goedkoper te vinden zijn, de merken zie je hier onder.




  • Florena comfort scheercreme € 0,75, dat is wel met 21% korting, hoelang ze die korting aanhouden zal ik niet weten.
  • Palmolive scheercremes, classic en sensitive aloë vera € 0,85 ( Aloe vera variant word zover ik weet alleen in Kaufland verkocht, maar de classic variant vind je ook bij de DM Drogisterij voor dezelfde prijs.
  • Palmolive scheerzeep stick € 0,75 ( Ook bij de DM Drogisterij verkrijgbaar voor dezelfde prijs geloof ik )
  • Wilkinson Sword scheercreme € 0,85
  • Wilkinson Sword scheerzeep bowl € 1,99 dacht ik
  • Wilkinson Sword scheerzeep stick € 1,45 deze heb ik alleen bij Rossmann gevonden
  • Nivea milde scheercreme € 1,25 ( Ook bij de DM Drogisterij verkrijgbaar voor dezelfde prijs. )
  • Speick scheercreme € 2,25 ( Ik heb hem ook bij de Rossmann zien liggen en prijs was geloof ik iets hogere. )



De prijzen zijn van Kaufland Herzogenrath, tenzij ik er een andere winkel bij vermeld.


Sommige krijg je natuurlijk ook in andere Duitse supermarkten, zo weet ik uit mijn hoofd dat de Rewe supermarkt ook Nivea scheercreme verkoopt en Palmolive vind je ook wel overal, behalve de aloe vera variant helaas niet.


Buiten scheercrèmes en scheerzepen krijg je in Duitsland ook scheerkwasten en aftershave balsems, een aan te raden scheerkwast is de Balea Men dassenhaar scheerkwast welke verkocht word voor € 7,95 door de DM Drogisterij, uitstekende beginners scheerkwast vooral voor zijn geld, al verkopen ze ook varkenshaar.


Wat ook best interessant is zijn aftershaves balsems, volgens de Okotest een Duitse consumentenbond doen de Duitse huismerken het zeer goed, zelf heb ik de Balea Men Aftershave Balsem sensitive gekocht en de Rewe aftershave balsem, beide doen het goed, maar ik hou niet zo van de aloë vera geur van de Balea Men en hij smeert iets lastigere.


De Rewe aftershave balsem vind ik dus beter, wel zit daar alcohol in, maar deze balsem werkt echt heel goed, smeert makkelijk, ruikt lekker verfrissend en heeft een zacht prijsje, overigens kun je in praktisch iedere drogisterij in Duitsland aftershave balsems vinden voor € 2,45, ze concurreren met de huismerken niet bepaald op prijs namelijk.

Als je eens bij de Rossmann of Rewe komt of bij een van andere onderstaande winkels, pak dan eens een aftershave balsem mee, in het lijstje onder scoorde die namelijk zeer goed en die van de DM Drogisterij scoorde goed.


Overzicht van ASB's die zeer goed scoorde in Okotest

Als je vragen hebt vraag gerust, dit topic is trouwens vooral als informatief bedoeld om jullie te helpen, ik zelf vind het namelijk ook altijd fijn als ik de prijs van iets weet voor dat ik ga shoppen.


Duitse Drogisterijen


Ik heb nu bijna wel de meeste grootste drogisterijen in Duitsland bezocht en iedere drogisterij heeft zijn eigen aanbod en prijzen, er zijn volgens drie grote drogisterijen welke vestigingen hebben niet zo ver van de grens met Nederland, dat zijn de DM Drogisterij, Rossmann en Muller Drogisterij, ik zal deze drie even in het kort bespreken.


DM Drogisterij


De DM Drogisterij vind je veel in Duitsland en heeft een uitgebreid assortiment in verzorgings artikelen en het is zo'n beetje de goedkoopste drogisterij in Duitsland, maar aan reclame folders enzo doen ze niet.


In de DM vind je onder andere Wilkinson Classic krabbers welke ongeveer € 3,45 kost en ze hebben van hun eigen huismerk Balea Men veel goede producten, aftershave balsems a € 2,45, scheercreme voor € 0,65 en je vind er ook goedkope gezicht scrubs wat je weer als preshave kan gebruiken.


Verder vind je er Nivea scheercreme, Palmolive classic scheerzeep stick en creme en Waleda scheercreme, kortom een bezoekje aan de DM Drogisterij loont altijd wel, omdat je ook veel goedkope andere verzorgings producten daar kunt krijgen en persoonlijk vind ik hun scheerkwasten ook wel uniek uit zien.


Rossmann


De Rossmann is ook best een fijne drogisterij, maar duidelijk duurdere dan de DM Drogisterij, maar toch kan het lonen om naast de DM Drogisterij ook naar de Rossmann te gaan, in een stad als Aken liggen deze drie toch in dezelfde winkelstraat.


De Rossmann doet dus wel aan reclame, dus je kunt er soms producten met korting krijgen, maar wat betreft scheer artikelen verkoop de Rossmann de Wilkinson Sword scheerzeep stick, een scheerzeep stick welke best goed aangeschreven staat.


Verder is het me opgevallen dat de prijzen in Rossmann drogisterijen kunnen verschillen, zo kost in de ene Rossmann Florena scheercreme bijvoorbeeld meer dan € 1, maar er zijn ook Rossmann filialen waar het € 0,75 cent kost en dit is in een straal van 5KM bijvoorbeeld.


Deze Rossmann verkoopt Florena scheercreme voor € 0,75 en 2KM verder verkoopt men het in de Rossmann voor meer dan € 1.

Overigens kan ik het huismerk van Rossmann Isana Men ook aanraden, dat spul werkt minstens zo goed als het huismerk van DM, maar Isana Men kan je in de aanbieding goedkoper krijgen en daarin verschilt Rossmann dus van DM, want DM doet niet aanbiedingen, ze hebben trouwens ook DE mesjes van Isana Men, 10 stuks voor € 1,49.



Deze Wilkinson Sword scheerstaaf is alleen te koop bij Rossmann

Müller Drogisterij.

De Müller Drogisterij is ook weer wat duurdere dan de DM Drogisterij, maar de reden waarom Muller Drogisterij hier toch genoemd word is vanwege het uitgebreidere scheer assortiment, ik heb daar meerdere scheerkwasten gezien, Speick Scheer zeep stick welke ik bij geen andere winkel tegen gekomen ben, maar ook echt alles van Tabac kun je er krijgen.


Ik ben overigens nog maar weinig Müller drogisterijen in Noord Rein Westfalen tegen gekomen.


Keuze uit veel scheerkwasten

Heel veel Tabac
Overigens de Müller Drogisterij is een van de weinige winkels in Duitsland die geen pinbetalingen accepteren onder de € 5.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.