Ingram scheercreme met menthol

Inleiding

Ik heb zaterdagmiddag eindelijk de Ingram scheercrème kunnen kopen, iets waar ik eerlijk gezegd wel beetje naar uit keek omdat het voor mij als Nederlander toch een exclusief product is welke ik niet even in een Nederlandse of Duitse supermarkt of drogisterij koop, simpelweg omdat het officieel alleen in Groot Brittannië verkocht word, al word het wel verkocht door een paar webshops online maar dat is dan wel duurdere en in Londen zelf betaalde ik omgerekend € 4,16 voor twee tubes.


Ingram Scheercreme


Gister heb ik ook de Ingram scheercreme uit geprobeerd en het is duidelijk een hele andere scheercreme dan andere scheercremes welke lokaal verkrijgbaar zijn, mede door de menthol natuurlijk, maar ook de geur is heel apart, waarschijnlijk meer een klassieke geur, wat wellicht een beetje munt achtig ruikt, maar heel anders dan Proraso groen, de geur ruikt in iedere geval niet slecht en ik vind het wel lekker ruiken.

De prestaties van scheercreme zelf waren zeer goed, de menthol doet duidelijk zijn werk en is verkoelende. Nu kan ik natuurlijk iets schrijven over slickness, maar ik beoordeel een product niet echt op zo'n manier, want als het goed is het goed en ik merk maar weinig verschil met scheercremes, dus het is moeilijk om er iets over te schrijven, dus geef ik liever een algemeen oordeel in plaats in details wat neer krabbelen.

Ik had wel idee dat de scheercreme erg verzorgend is, maar door de dunne uitgang van de tube is het wel even uitdokteren hoeveel crème je nodig hebt, en daar ging ik wel de fout in en heb ik voor de tweede pass op nieuw moeten latheren, dus ik denk dat je eerdere een cm of drie a vier moet aanhouden en dan zit het wel goed.

Ik gebruikte overigens een Flying Eagle mesje, niet een heel slecht mesje, maar ook niet zeer goed, maar ik kan me er gewoon prima mee scheren.

Effect van de menthol.


De menthol is duidelijk aanwezig en dat merk je zeker weten, ik heb de Derby menthol scheercrème nog nooit gebruikt, maar de oude Proraso groen scheercreme wel en ook bij Proraso groen merk je dat de menthol erin zit en met Ingram is dat ook, alleen de Ingram vond ik beter aanvoelen dan de Proraso groen.

Maar je voelt het effect van de menthol gewoon duidelijk, het effect bij Proraso groen en Ingram vind ik wel vergelijkbaar met elkaar, het is beide verkoelende, maar niet zo extreem als ik soms lees op forums over menthol scheercrèmes, maar ik heb zelf liever denk ik een wat mildere menthol scheercrème dan zo'n extreme menthol scheercrème.

Mantic59 heeft er een post over besteed en die beoordeelde het in ijsblokjes, en die gaf het een ijsblokje en Derby kreeg maar een half ijsblokje, ik zelf denk dat ik het er wel mee eens ben en het ook een ijsblokje zou geven.

Maar ik weet niet of ik wel een scheercreme zou willen die me gevoel geeft alsof ik buiten in de vrieskou loop, want ik ben helemaal geen fan van teveel koud.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.