Balea Men Varkenshaar Scheerkwast

Eerste indruk


7-10-2013

Het eerste wat eigenlijk opvalt aan de Balea Men Varkenshaar Scheerkwast is dat ze de haren in midden bruin gekleurd hebben om de scheerkwast meer te laten lijken op dashaar, namelijk zilverspits dashaar. Alleen bij zilverspits dashaar is de kleur in midden van het haar niet bruin maar zwart en de witte kleur die een zilverspits bevat is witter dan bij varkenshaar, want bij varkenshaar is het meer licht geel.



Balea Men Varkenshaar Scheerkwast



Verder lijkt het erop dat deze scheerkwast niet een hoge dichtheid heeft wat betreft de haren en in vergelijking met de dashaar variant van Balea Men ziet deze variant met varkenshaar goedkoper uit, al is dat wel subjectief.


Maar persoonlijk vind ik het wel fijn dat deze scheerkwast precies hetzelfde handvat heeft als de twee keer zoveel kostende dashaar variant, omdat het handvat heel degelijk is en hij een goeie grip heeft vind ik persoonlijk en verder zit er ook nog een standaard bij en precies zo’n standaard kost elders online € 4 en dat is meer dan wat deze scheerkwast kost, hij kost namelijk € 3,45 bij de DM in Duitsland.


Als je dus een goedkope houder zoekt voor je scheerkwast die zonder houder kwam dan zou je deze scheerkwast eigenlijk ook vanwege de houder kunnen kopen, want zulke plastic houders vind je niet veel los, ik heb ze alleen gezien in de Duitse Muller drogisterij en die kosten dan een paar euro.


Verder stinkt de scheerkwast behoorlijk, maar dat is iets wat gebruikelijk is bij nieuwe scheerkwasten, vooral bij het weken van de scheerkwast ruik je het sterkere, ik heb hem namelijk voor het eerst geweekt vandaag.


Eerste scheerbeurt 7-10-2013.


Als voorbereiding op de eerste scheerbeurt met deze scheerkwast heb ik de scheerkwast langer in warm water laten weken dan ik normaal doe en nou dat water stonk natuurlijk behoorlijk, maar dat is vrij normaal bij nieuwe scheerkwasten.


De scheercreme die ik voor deze scheerbeurt gebruikte was de Palmolive classic en ik heb daarbij bij dezelfde hoeveelheid aan creme van gebruikt zoals meestal, ongeveer twee a drie cm.


Het facelatheren an sich ging niet slecht en de scheerkwast vond ik niet echt prikken, maar hij voelt wel beetje stugger aan dan mijn dashaar kwasten en de haren zijn iets minder zacht vergeleken met de Balea Men dashaar al heeft dat laatste misschien met het soort haar te maken.


Wel vond ik dat de scheerkwast wel erg veel haren verloor, het leek wel alsof er veel haren gewoon los zaten, dus ik ben wel benieuwd of hij dit blijft doen of dat het iets is van de eerste paar scheerbeurten en dat het daarna minder word.


En bij de tweede pass kreeg ik maar een dun laagje scheerschuim uit de kwast, maar het was toch nog voldoende om me scheerbeurt mee af te maken en de scheerbeurt zelf ging prima, ik heb geen ernstige verwondingen door guinea pig te spelen om deze scheerkwast te beoordelen.


Maar aangezien een varkenshaar scheerkwast een break-in periode en na de break-in periode beter zou werken kan ik nu nog geen beoordeling geven, maar de scheerkwast lijkt wel zijn werk te doen en voor een beginner om het klassiek scheren uit te proberen of hij wat vind lijkt me het geen slechte scheerkwast, maar als ik nu zou beoordelen dan zou ik hem waarschijnlijk een krappe voldoende geven.


Scheerschuim opklop test 8-10-2013

Voor de stank en de break-in periode heb ik snel even scheerschuim opgeklopt in mijn handpalm en daarvoor gebruikte ik De Vergulde Hand scheerzeep welke al lang in hoekje stond op de badkamer en van het resultaat wat foto's gemaakt.









Tweede scheerbeurt 9-10-2013


Vandaag heb ik weer de scheerkwast gebruikt en heb ik weer rechtstreeks de scheerschuim aangemaakt op mijn gezicht en dat vond ik persoonlijk best wel goed gaan, wel merkte ik deze keer dat het varkenshaar iets meer prikte, maar het aanmaken van het scheerschuim ging gewoon goed, al gebruikte ik wel een beetje meer scheercrème.


De scheerkwast hield deze keer genoeg scheerschuim vast zodat ik ook bij de tweede pass toch een mooie laag scheerschuim op me gezicht had, bij de eerste scheerbeurt was dat namelijk maar een dun laagje.


Hij verloor overigens nog steeds een aantal haren, maar bij lange na niet zoveel als bij de eerste scheerbeurt, het waren er deze keer een stuk minder, want bij de eerste scheerbeurt was het best wel hinderlijk dat hij zoveel haren verloor en dat was nu niet zo.


Naar mijn mening ging deze tweede scheerbeurt met deze scheerkwast dus een stuk beter, hij bouwde mijn scheerschuim gewoon goed op en hij hield voldoende scheerschuim vast voor mijn tweede pass.


Dus ik vind de scheerkwast nu iets beter dan tijdens de eerste scheerbeurt, al heeft dat er waarschijnlijk ook mee te maken dat ie nog niet goed ingewerkt was tijdens de eerste scheerbeurt, maar zoals de scheerkwast het vandaag deed krijgt ie van mij gewoon een voldoende.


Derde scheerbeurt 14-10-2013


Een snelle update even over de scheerbeurt, ik merk duidelijk dat het iets meer tijd kost om de scheerschuim op te bouwen en ik vind de scheerkwast duidelijk minder goed dan de dashaar variant.


Maar mijn voorlopige conclusie is wel dat deze scheerkwast ook gewoon prima zijn werk doet, wel eens waar minder goed dan een duurdere scheerkwast, maar voor minder dan € 4 kun je met deze scheerkwast eigenlijk geen miskoop doen en als het klassiek scheren je bevalt kun je altijd nog een betere scheerkwast kopen.


Vierde scheerbeurt 16-10-2013


Ik vind persoonlijk dat de scheerkwast nu eigenlijk wel redelijk goed werkt, ik kon er vandaag namelijk gewoon goed de scheerschuim mee opkloppen via mijn gezicht, al merk ik dan wel dat de scheerkwast aanzienlijk meer prikt dan de dashaar variant en ook merk ik dat hij iets minder water vast houdt dan de dashaar variant, maar dat is niet perse een nadeel.

Ik blijf dan ook bij mijn voorlopige conclusie dat deze scheerkwast prima zijn werkt doet, al zal het voor een beginner wel flink wat oefenen zijn om de scheerkwast zo optimaal mogelijk te gebruiken en dat zal waarschijnlijk bij een wat duurdere scheerkwast of de dashaar variant minder het geval zijn.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.