Palmolive Men Classic Scheercreme

Inleiding Ik wou al een tijdje iets schrijven over de Palmolive classic scheercrème en nu ik deze scheercreme voor de komende twee a vier maanden in gebruik neem heb ik van zoiets dan kan ik er nu ook wel iets over schrijven. De Palmolive classic scheercrème is als een van de weinige budget scheercrèmes in de meeste west Europese landen te vinden, dus je hoeft er niet speciaal voor naar Duitsland en je kunt hem dus ook in Nederland en België vinden, in Nederland kost deze scheercreme ongeveer € 1,79 a € 2,00 en in Duitsland € 0,85 a € 1,00, maar de prijs in België weet ik niet.


Palmolive Men Scheercremes


De sensitive variant is helaas niet in Nederland verkrijgbaar. Echter is hij wel verkrijgbaar bij Barbiere di figaro voor een Nederlandse prijs.


Een stukje over het merk Palmolive zelf.


Het merk Palmolive zelf bestaat al heel lang. De B.J. Johnson Soap Company uit Milwaukee introduceerde in 1898 de Palmolive zeep; een zeep volledig gemaakt van palm- en olijfolie, vandaar dat het Palmolive heet, als je Palmolive namelijk in twee deelt heb je Palm en Olijf vertaald.


Gek genoeg zit in deze scheercrème alleen de Palm olie en niet de Olijf olie, want dan zou er Olea Europaea Fruit Oil in de ingrediënten lijst moeten staan, want dat is de ingrediënt naam voor de Olijf olie en die vind je dus niet terug in de ingrediënten lijst.


De prestaties van de Palmolive classic scheercreme.

De Palmolive classic scheercrème komt in een tube welke makkelijk op te rollen is, dit is het geval bij de meeste scheercrèmes overigens, dus verder heb ik weinig over de tube te melden, maar wat wel mooi is dat er in meerdere talen scheercrème op staat.


Palmolive Men Classic Scheercreme


Het aparte aan de Palmolive classic scheercreme is eigenlijk wel zijn geur en de kleur van de scheercreme, de scheercreme heeft namelijk een licht groene kleur en heeft een hele unieke geur, maar niet iedereen zal het een lekkere geur vinden. Ongeveer twee cm scheercreme is ruim voldoende voor twee tot drie passes.

De prestaties van deze scheercreme zijn heel goed, het laat zich makkelijk opkloppen en droog niet uit op de huid en doet eigenlijk precies wat je verwacht van een scheercreme, dus daar kun je dus wel een heel verhaal over schrijven, maar komt er gewoon op neer dat je gewoon een goede scheerschuim krijgt welke voldoende is voor twee tot drie passes.

Ik kreeg de vraag over de slickness en of ik veel of weinig water nodig had. Persoonlijk vind ik het scheermes goed over de huid glijden, dus de slickness is wel in orde, maar het is niet zo dat de slickness met andere scheercrèmes niet in orde is.

Kwa water denk ik overigens dat je met deze scheercreme beter niet teveel water kunt gebruiken, maar ik laat een keer of vijf mijn scheerkwast uitkloppen en dan heb ik voldoende water en bij nemen hoeft ook niet.

De huid voelt na scheren overigens fijn aan, geen rare dingen ofzo en ik ben er gewoon heel tevreden mee.




Na voor de eerste keer ingezeept te zijn heb ik deze foto genomen en de kwast zit gewoon helemaal vol met scheerschuim en mijn gezicht is al ingezeept.

Dus kortom Palmolive classic is gewoon een uitstekende scheercrème voor iemand die niet veel geld aan een scheercrème wil besteden en het beste is wellicht nog dat je hem overal kunt krijgen en niet € 5 verzendkosten hoeft te betalen om hem te bestellen.

Share this:

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Beetje late reactie van mij, maar hoeveel van die creme moet ik in mijn scheerkom doen? Een erwt? Net zoveel als tandpasta op een tandenborstel? Of is dat te weinig?

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.