Reinigingsmelk gebruiken als facewash

Ik heb sinds kort ontdekt dat een reinigingsmelk uitstekend geschikt is als milde face wash.


Eigenlijk heb ik het ontdekt door mijn vriendin, die ook een reinigingsmelk als face wash gebruikt en ze met die reinigingsmelk een paar keer mijn gezicht waste en dat beviel me wel en heb ik zelf dezelfde reinigingsmelk gekocht als mijn vriendin gebruikt, namelijk Rival de Loop Milde reinigingsmelk, een huismerk van de Rossmann drogisterij.

De Rival de Loop Milde reinigingsmelk word ook als zeer goed beoordeeld door de Duitse consumentenbond Okotest en kost slechts € 0,79 bij de Rossmann.



Rival de Loop Milde Reinigingsmelk


De inhoud is overigens 200ML en naast dat het dus goedkoper is dan een facewash bevat het ook nog meer inhoud.


Ik persoonlijk was al lange tijd opzoek naar een milde facewash, maar ik wou daar niet veel geld voor uitgeven omdat ik al een face scrub heb, alleen een face scrub is niet geschikt voor dagelijks gebruik en deze reinigingsmelk kun je smorgens en savonds gebruiken.


Dan vraag je misschien af waarom ik dit plaats onder de categorie klassiek scheren? Dat is omdat je het als preshave kan gebruiken om gezicht te reinigen voor dat je begint met scheren.


En omdat ik sceptische reacties verwacht om reinigingsmelk een product is wat vooral door vrouwen gebruikt wordt, heb ik op internet even opgezocht of het echt zo raar is om het als facewash te gebruiken en ik schijn dus niet enige te zijn.


Want een van eerst zoekresultaten op internet was deze blogpost


Wat ik van die blogpost begrijp heeft het voordelen tegenover een gewone facewash, de huid zou er soepel door aanvoelen, waar een facewash de huid zou uitdrogen en de huid zou helder uit zien.


Persoonlijk heb ik ook de ervaring dat de Rival de Loop reinigingsmelk mijn gezicht echt goed schoon maakt en inderdaad mild is, dus ik kan zeker aanraden om eens dit product uit te proberen, of leen de reinigingsmelk van je vrouw of vriendin eens.

En je hoeft echt dit product niet te vermijden omdat het op de markt gezet is voor vrouwen, want verzorgingsproduct voor vrouwen werken net zo goed op onze mannen huid, alleen de geurtjes vinden we als man zijnde niet altijd lekker ruiken, maar dat maakt bij meeste verzorgingsproducten niks uit.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.