Speick Men Sensitiv Aftershave Balsem

Inleiding

Natuurcosmetica, het is wat mij betreft allemaal leuk en aardig maar het is helaas meestal nogal aan de prijzige kant. Je denkt dan wellicht als overtuigde klassiek natscheerder: Wat is nou € 15 voor een flesje kwalitatieve aftershave balsem? En er zijn zelfs merken die geloven dat ze het wiel opnieuw uitgevonden hebben, maar uiteindelijk is ook natuurcosmetica gewoon een marketingterm!

Toch zijn er ook merken die betaalbare natuurcosmetica op de markt brengen, enkele voorbeelden hiervan zijn huismerken van Duitse drogisterijen zoals Alverde en Alterra. Maar ook het Duitse merk Speick is betaalbaar voor Nederlandse maatstaven, want ja deze Speick Men Aftershave Balsem kost in Duitsland evenveel als wat een flesje Nivea ASB in Nederland kost.

Speick is dan ook een van de weinige natuurcosmetica merken waarvan ik de hogere prijs van vind te rechtvaardigen, want ze gebruiken alleen 100% natuurlijke bestandsdelen. Daarnaast scoort Speick meestal ook zeer goed in testen van Duitse consumentenorganisaties, dus je krijgt in iedere geval waar voor je geld! Ik hoef eigenlijk dus niet eens een review over dit scheerproduct te schrijven, maar ik doe het toch ondanks de voorspelbare conclusie.

Verpakking

Aan de verpakking van de Speick Men Sensitiv Aftershave Balsem is eerlijk gezegd niet zo heel veel bijzonders aan naar mijn mening, al ziet het design van de verpakking er wel echt netjes uit vind ik persoonlijk.
Speick Men Sensitiv Aftershave Balsem

Het enige wat ik persoonlijk altijd jammer vind is dat dit soort verpakkingen er naar mijn mening gewoon goedkoop uitzien, ik vind het dan ook jammer dat Speick niet voor een luxere verpakking gekozen heeft i.p.v. plastic. Maar goed dit is gewoon een zeer persoonlijk voorkeur uiteindelijk, want ik ben gewoon geen fan van dit soort plastic tubes en prefereer glazen flesjes.

Werking en geur

Het zal waarschijnlijk geen verrassing zijn, maar ook ik vind de werking van de Speick Men Sensitiv Aftershave Balsem persoonlijk zeer goed. Mijn enige kritiekpuntje is dat deze aftershave balsem zich iets lastigere uit laat smeren, maar dat komt eerlijk juist bij veel andere aftershave balsems ook voor. Alleen Nivea/Florena heeft het op dit punt naar mijn mening beter voor elkaar, althans als ik de ASB's vergelijk welke ik de afgelopen twee jaar getest heb.

Wat ik persoonlijk dan zo goed vind aan de Speick Men Sensitiv Aftershave Balsem is zijn uitstekende verzorgende werking, mijn huid voelt na het aanbrengen van de aftershave dan ook zeer zacht aan. Op dit punt heeft Speick wat mij betreft dus ook duidelijk een streepje voor op de concurrentie, en i.t.t. bijvoorbeeld de L'Occitane Cade Aftershave Balsem voelt deze ASB niet vettig aan.

De geur vind ik als ik heel eerlijk ben nogal een komische geur persoonlijk, maar het is tegelijk ook een frisse geur naar mijn mening. Naar mijn gevoel is er dus eigenlijk ook niet zo heel veel bijzonders aan de geur van deze aftershave, het is namelijk overduidelijk een neutrale geur. Als ik eerlijk ben dan had ik ook meer van de geur verwacht, want Speick staat juist bekend voor hun unieke geur(en).

Ik kan mij dan ook nog goed herinneren dat de Speick Men Scheercrème juist een lavendelachtige geur had, maar bij de geur van de aftershave balsem herken ik totaal geen lavendel.

Prijs

Ik heb voor de Speick Men Sensitiv Aftershave Balsem ongeveer € 6 betaald exclusief verzendkosten, al dien ik er wel bij te vermelden dat ik het bij een Duitse online Apotheek kocht. Bij Nederlandse (web)winkels is dit product helaas ruim dubbel zo duur, naar mijn mening zijn die prijzen dan ook niet te rechtvaardigen.

Alleen het is dan wel de vraag, wie zorgt ervoor dat die prijzen zo kunstmatig hoog gehouden worden? Is het de (web)winkelier of is het de tussenhandelaar die de prijs in Nederland hoog houden? Helaas kan ik daar geen antwoord opgeven, maar uiteindelijk bepaal je als consument zijnde zelf of je een product het geld waard vind of niet.

Conclusie

Eerlijk is eerlijk, van Speick Men Sensitiv Aftershave Balsem had ik overduidelijk veel meer van verwacht. Nee het is beslist geen slecht scheerproduct wat mij betreft, ik ben zelfs van mening dat het wat betreft de werking zelfs een zeer goed scheerproduct is. Dus op dat vlak is mijn verwachting wel zonder enige twijfel waargemaakt, alleen de geur heeft mij eerlijk gezegd enigszins teleurgesteld.

Als ik dan ook nog eens de relatief hoge prijs mee in overweging neem dan blijf ik bij mijn mening dat natuurcosmetica uiteindelijk ook maar een marketingsterm is. Want roepen dat synthetische bestandsdelen per definitie slecht voor je huid zijn is natuurlijk ook niet waar, maar goed dat is puur mijn mening uiteindelijk!

Desondanks blijf ik mening dat Speick een van de beste merken blijft als je opzoek bent naar gewoon goede scheerproducten, want bij Walter Rau Speickwerk doen ze duidelijk niet aan fratsen en dat scheelt. Het blijft natuurlijk wel jammer dat dit product niet makkelijk lokaal verkrijgbaar is, dat geld dus helaas ook in Duitsland.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.