Wilkinson Sword Classic Aftershave Lotion

Inleiding

Wilkinson Sword is zo'n scheermerk dat met enige regelmaat terug blijft keren op deze weblog, je zou dan wellicht denken? Doet die Wesley dit nou met voorbedachten rade of word hij gesponsord? Nou eerlijk gezegd vind ik Wilkinson Sword persoonlijk gewoon een goed merk, al spreek ik dan natuurlijk niet over dat modern scheerspul!

Ik heb het hier puur over de klassieke scheerproducten die Wilkinson Sword, want i.t.t. aartsrivaal Gillette bied Wilkinson Sword wel nog steeds gewoon dit soort scheerproducten aan. Enkele van deze klassieke scheerproducten zijn een scheercreme, scheerstaaf, DE mesjes en een krabber. Helaas zijn deze producten allemaal niet verkrijgbaar in Nederland, althans bij de ouderwetse drogisterij zul je ze niet vinden.

In Duitsland is dit daartegen een compleet ander verhaal, dat is ook wel logisch want uiteindelijk is het een veel grotere afzetmarkt natuurlijk. Toch blijf ik het jammer vinden dat je in Nederland deze producten niet gewoon lokaal kunt kopen, want naar mijn mening zijn het namelijk stuk voor stuk zeer goede scheerproducten. De grote vraag is natuurlijk: Is de klassieke aftershave lotion dan ook zo goed? Lees de review en je zult achter komen, al kan ik wel al verklappen dat de geur uit de jaren toebak afkomstig is.

Verpakking

Aan de gehele verpakking is naar mijn mening eerlijk gezegd niet zo heel veel bijzonder aan, ik vind het zelfs in zekere zin nogal een saaie verpakking. Maar toch heeft Wilkinson Sword een ding zeer goed gedaan wat betreft de verpakking vind ik persoonlijk, wat dat dan mag zijn? Nou dat is heel simpel, het kartonnen doosje is gemaakt van een stuk stevig karton i.p.v. zo'n dun stukje karton.
Wilkinson Sword Classic Aftershave Lotion

Wat ik dan wel weer mooi vind aan de verpakking is natuurlijk het glazen flesje, maar dat is uiteindelijk gewoon iets heel persoonlijks. Want ik vind glas eerlijk gezegd in alle vormen en kleuren mooi, dus ook wanneer het zoals in dit geval een transparante groen kleur heeft. Daarnaast heeft het flesje naar mijn mening echt een retro uitstraling, alsof het afkomstig is uit het medicijnkastje van je opa.

Werking en geur

Laat ik maar direct met de deur in huis vallen: Ik vind vind deze aftershave lotion letterlijk heerlijk spul, zowel wat betreft de werking en zelfs de geur! Wat mij echter het meeste verrast heeft uiteindelijk is puur de verzorgende werking, daar had ik dan eerlijk gezegd ook niet zo'n hoge verwachting van.

Zoals ik al in de inleiding verklapte is de geur van deze aftershave afkomstig uit de jaren toebak, of dat slecht of goed is dat laat ik in het midden. Persoonlijk ben ik daarin tegen juist fan van dit soort aftershaves, maar als ik heel eerlijk ben is dat niet altijd het geval geweest. Tot een paar jaar geleden haalde ik namelijk ook gewoon mijn neus op voor dit soort aftershaves, want toen beschouwde ik het voor oude mannen zoals mijn vader bijvoorbeeld.

Dus ja ik kan maar al te goed begrijpen waarom de jeugd van tegenwoordig dit soort aftershaves links laten liggen, het is namelijk ook gewoon een oubollige geur naar mijn mening! Toch bevalt mij de geur persoonlijk erg goed, het is namelijk een exotische geur welke vergelijkbaar is met de geur van Old Spice. Al dien ik wel eerlijk te zijn dat ik deze aftershave veel subtieler en milder vind ruiken, maar ik vergelijk het dan natuurlijk wel met de Indiase Old Spice Aftershave en niet de Duitse variant.

Prijs

Zover ik mij kan herinneren heb ik ongeveer € 3 betaald voor het flesje met een totale inhoud van 100ml, in Duitsland is deze aftershave overigens goed verkrijgbaar bij supermarkten en drogisterijen.

Conclusie

Deze klassieke aftershave lotion van Wilkinson Sword is naar mijn mening in een woord gewoon heerlijk spul, ja de geur is eerlijk gezegd wel echt een oude mannen geur. Maar natuurlijk word ik zelf ook gewoon een stuk ouder, over 2 weken word ik namelijk maar liefst 28 jaar! Dus nog twee jaartjes en dan tik ook ik helaas de onvermijdelijke 30 jaar aan.

Mijn persoonlijk conclusie is dus eigenlijk dat ik een oude man begin te worden, ja ik weet dat zal lezers die al in hun 50 zijn echt raar in oren klinken. Maar ik kan mij echt niet voorstellen dat ik als 18 jarige deze aftershave oprecht zou hebben kunnen waarden, destijds gebruikte ik dan ook voornamelijk Axe.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.