Proraso Groen Preshave Crème

Inleiding

De Proraso Groen Preshave Crème is een van de vele Proraso scheerproducten uit de klassieke Proraso Groen productlijn, en kenmerkend aan de Proraso Groen productlijn is de eucalyptus-menthol geur welke naar mijn mening vergelijkbaar is met de geur van Vicks Vaporub.

Een preshave crème is overigens bedoeld als extra voorbereiding op de scheerbeurt, en zou moeten zorgen voor een nog comfortabeler scheerresultaat, al ben ik eerlijk best kritische over de toegevoegde waarde van preshaves.

Verpakking

De Proraso Groen Preshave Crème komt verpakt in een klein groen doosje en persoonlijk vind ik het design van de verpakking erg mooi uit zien, want het nieuwe design van Proraso vind ik persoonlijk  zowel klassiek en tegelijk modern ogen.

Proraso Groen Preshave Crème

Ik vind persoonlijk overigens dat het glazen potje van 100ML best een luxe uitstraling heeft en op het glazen potje staat ook de vertaling van Crema Pre Barba, wat in het Nederlands dus gewoon Preshave Crème betekend.

Werking en geur

Persoonlijk vind ik de werking van de Proraso Groen Preshave Crème vrij goed en wat ik vooral erg goed vind aan deze preshave crème is de koelende werking, want deze preshave crème voelt echt heel koud aan.

Overigens krijg ik bij het aanbrengen van deze preshave crème bijna tranen in mijn ogen zo sterk is dit spul blijkbaar, en als test zijnde heb ik een klein beetje preshave crème onder mijn ogen aangebracht en het resultaat was dat ik echt begon te huilen.

Deze preshave crème doet overigens precies wat het belooft te doen, want als je geen zin heb in een uitgebreide voorbereiding en gewoon zo snel mogelijk wilt scheren dan zorgt deze preshave crème juist voor een goede voorbereiding in slechts enkele minuten.

Prijs en verkrijgbaarheid

Ik zelf heb de Proraso Groen Preshave Crème gekocht voor € 2,90 bij de Carrefour Market in Italië, echter betrof het hier wel een aanbieding en de reguliere prijs in Italië ligt ongeveer rond de € 3,50 geloof ik.

In Nederland kun je de Proraso Groen Preshave Crème online kopen bij Manandshaving.nl € 8,95, Razorstore.nl € 8,45, Jackz € 8,50, DrogistPlein € 8,75, en bij Johnbeerens.com € 7,65.

Conclusie

Ik ben persoonlijk erg tevreden over de Proraso Groen Preshave Crème, en ik vind het eerlijk gezegd echt een uniek scheerproduct waar naar mijn mening maar weinig alternatieven van verkrijgbaar zijn van andere merken.

Wel ben ik nog steeds van mening dat een preshave scheerproduct in algemene zin gewoon weinig toegevoegde waarde heeft, vooral wanneer je meestal gewoon een uitgebreide voorbereiding door bijvoorbeeld voor het scheren te douchen. De prijs-kwaliteitsverhouding vind ik overigens gewoon goed, maar ik heb wel het idee dat het potje van 100ML niet erg lang meegaat wanneer je het intensief gebruikt.

Overigens heeft deze preshave crème wel een vrij groot nadeel en dat is namelijk dat het met sommige scheerzepen/crèmes niet combineerbaar is, en dit komt omdat de preshave crème de werking van de scheerzeep/crème zodanig kan verstoren waardoor het moeilijk is om fatsoenlijk scheerschuim opgeklopt te krijgen tijdens het inzepen.

Share this:

CONVERSATION

3 reacties:

  1. "op het glazen potje staat ook de vertaling van Crema Pre Barba, wat in het Nederlands dus gewoon Preshave Creme betekend"

    Grapje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe mij een groot plezier, wie ever je ook bent plaats je reacties aub niet anoniem als je zo graag reageert want het is net alsof ik tegen een boom praat.

      En ja de vertaling van Crema Pre Barba is gewoon Preshave Crème, al zou het letterlijk vertaald worden naar crème vooraf baard want Barba betekend baard.

      Verwijderen
  2. Leuk artikel.
    Als je op 't internet na zoekt hoe je dit product dient te gebruiken is 't helaas allemaal niet eenduidig.
    Vooraf gewoon uit 't potje dik op de te scheren huid masseren en daarna je normale scheerroutine tot aan eerst met warm water huid bevochtigen, vervolgens warme handdoek, daarna pre shave en vervolgens je scheerroutine.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.