Jianyu Mesjes

Inleiding

Jianyu is een Chinees merk afkomstig uit Shanghai, en Jianyu betekend vertaald in het Nederlands zwaardvis. Ik persoonlijk ben wel fan van Chinese producten in algemene zin, en in de tijd dat ik nog in China was heb ik via Taobao allemaal onbekende Chinese mesjes gekocht om uit te proberen.

De Jianyu mesjes kwamen destijds uit de bus als een van mijn favoriete Chinese mesjes, en het leek mij leuk om een review er over te schrijven iets wat ik destijds niet gedaan heb.

Verpakking

De Jianyu mesjes worden per vijf mesjes verpakt in een doosje, en daarnaast is iedere mesje verpakt in twee wikkels. Verder staan er veel Chinese karakters op de verpakking, en helaas kan ik geen Chinese karakters lezen.

Jianyu Mesjes

Mijn vriendin kan echter wel Chinese karakters lezen, en vertaald staat er op de verpakking ''Jianyu Stainless Steel Double Edge Blade'' en stukje in rood betekend ''Aanbevolen prijs per mesje? ¥0,89''.

Gebruikservaring

Ik heb de Jianyu mesjes getest in combinatie met mijn Edwin Jagger DE89L krabber, en daarnaast heb ik de Pascale Menthol Scheercrème gebruikt.

Persoonlijk vind dat het mesje smooth en scherp aanvoelt, en tevens is dit mesje ook vergevensgezind. De duurzaamheid van dit mesje is ook dik in orde en ik krijg ruim zes scheerbeurten uit dit mesje, maar dat is dan ook echt het maximale.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Jianyu mesjes worden per 100 mesjes in bulk verkocht en zijn verkrijgbaar bij Dealextreme voor € 9,02 en bij Tmart voor € 9,65, overigens kan ik niet garanderen of deze webwinkels echte Jianyu mesjes verkopen.

Als je er zeker van wilt zijn dat je geen imitatie koopt kun je beter via Mistertao de Jianyu mesjes kopen, dat is wel iets ingewikkeldere maar ik kan bevestigen dat deze verkoper echte Jianyu mesjes verkoopt.

Het is overigens ook aan te raden om mijn Taobao winkel handleiding te lezen wanneer je de mesjes via Mistertao wilt kopen.

Conclusie

Persoonlijk vind ik dat de Jianyu mesjes een goede prijs-kwaliteitsverhouding bieden, en daarnaast vind ik deze mesjes een van de beste Chinese mesjes zijn die ik tot nu toe uitgeprobeerd heb.

Maar momenteel loont het zich eerlijk gezegd niet zo om Chinese mesjes te kopen want de euro is helaas flink in waarde gezakt, en daarom kun je naar mijn mening momenteel beter Russische mesjes kopen zoals de Voskhod mesjes bijvoorbeeld omdat deze juist in prijs gezakt zijn.

Ik had deze mesjes overigens speciaal voor deze review bij Dealextreme besteld maar helaas heb ik ze nooit ontvangen, want ik wou namelijk verifiëren of de Jianyu mesjes van Dealextreme echt of nep waren. Ik raad overigens ook iedereen aan om op tijd een PayPal geschil in te dienen mochten ze om een of andere reden niet aankomen, want ik ben dat vergeten en daarom wacht ik al weken op mijn geld.



Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Hallo Wesley,

    Naar aanleiding van je site ben ik zo'n jaartje geleden ook weer begonnen met het krabbertje!
    Ook al van veel van je artikelen gebruik kunnen maken.
    Weliswaar is het goedkoper dan de cartridges, maar het is wel een verslavende (en soms dure) hobby aan het worden.
    Omdat ik voor Philips als expatriate 3 jaar in in Hongkong heb gewerkt en daarna nog 3 jaar in China (Suzhou), ben ik redelijk bekend met de Chinese producten en cultuur.
    Via oude bekenden en ook Mr. Tao inmiddels weer wat zaken gedaan.
    V.w.b. Flying Eagle mesjes de opmerking dat deze er kennelijk in meerdere uitvoeringen zijn. (misschien n.a.v. het onderstaande je artikel met v.w.b. de juiste kleur aanpassen).
    De eerste die ik binnen kreeg voor minder dan U$ 5,=/100, zaten per 10 verpakt in wit/roze doosjes.
    De buitenverpakking van het mesje was dus wit/roze en de binnenverpakking had diverse Chinese tekens en het Flying Eagle symbool. De mesjes zelf waren zwart/bruin van kleur met opdruk Flying Eagle Shanghai China.
    Ze waren van koolstofstaal en veel scherper dan al mijn andere mesjes.
    Scheren voelde ook wel wat rauwer aan! (Ongeveer hetzelfde als die complete disposible scheerhouders)
    Een paar maanden geleden kreeg ik ook 100 Flying Eagle mesje in geel/roze verpakking tesamen met 100 Jianyu mesjes.
    Prijs voor ieder zo'n U$ 7,=/100. Deze scheren echt super en zijn per 5 verpakt.
    Na de buitenverpakking zitten zowel het Flying Eagle mesje als het Jianyu mesje in een binnenverpakking met allebei dezelfde reclameopdruk voor de Gillette Vector. Op beide mesjes onderop als opdruk in dezelfde layout Stainless Steel Shanghai, China. Op die van Jianyu aan de bovenzijde de zwaardvis en op de Flying Eagle de tekst Flying Eagle en het adelaartje. Gezien het bovenstaande heb ik het idee dat het dezelfde mesjes zijn, uit een fabriek van Gillette (dan wel een samenwerking/licentie met een Chinese fabriek). Ze komen van dezelfde lijn met slechts 1 verschil vwb het tampoprinten.

    Groet Ron Beljaards

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou best kunnen dat ze uit dezelfde fabriek komen, wat betreft die Flying Eagle mesjes, het is niet zonder reden geweest dat ik links naar Taobao geplaatst heb. Voor de rest is het toch oppassen op Taobao, want inderdaad er zijn meerdere uitvoeringen van die Flying Eagle mesjes maar je moet de 74-S mesjes hebben.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.