Voskhod DE mesjes


Inleiding

De Rapira Voskhod mesjes zijn afkomstig uit Rusland welke geproduceerd worden door Mostochlegmash, en deze fabrikant produceert ook onder andere Rapira Super Stainless mesjes.

Maar Mostochlegmash maakt blijkbaar ook krabbers zoals deze Gillette Tech kloon en deze krabber die er best cool uitziet met dat logo. Ik heb overigens mijn Voskhod mesjes gekregen van Bluepenguin, waarvoor ik hem erg dankbaar ben.

Verpakking

Over de verpakking heb ik natuurlijk niet erg veel te vertellen. Maar de mesjes komen per 5 in een pakje en de mesjes zijn met twee wikkels verpakt, zoals bij veel andere DE mesjes ook het geval is.

Voskhod Mesjes

Ik vind persoonlijk de buitenste wikkel wel mooi old school uitzien, maar die gooi je uiteindelijk toch weg.

Gebruikservaring

Ik heb het Voskhod mesje getest in combinatie met mijn Edwin Jagger DE89L krabber. Het mesje dat ik testte voelde erg smooth aan tijdens de scheerbeurten, en het trok geen enkele keer en scherp is dit mesje zeker. 

Verder is dit mesje ook redelijk vergevensgezind. En ook de duurzaamheid van dit mesje is erg goed en ik heb het mesje ruim zes scheerbeurten kunnen gebruiken, al voelde het bij de zesde scheerbeurt iets minder smooth aan.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Voskhod mesjes zijn in Nederland verkrijgbaar bij Barbier di Figaro verkrijgbaar voor € 1,45 per pakje van 5 mesjes en 100 mesjes kosten € 22.

De goedkoopste optie om deze mesjes te kopen is rechtstreeks uit Rusland via eBay en dan betaal je voor 100 mesjes € 4,41 ( € 8,64 incl verzending ).

Vanwege de vele samenkoop acties op scheer forums hebben veel buitenlandse scheer webshops besloten om de Voskhod mesjes voor dumpprijzen te verkopen en daarom verkopen ze deze mesjes niet meer.

Conclusie

De Voskhod DE mesjes bieden een goede prijs-kwaliteitsverhouding aan, en qua prestaties is dit echt een zeer goed DE mesje. Persoonlijk denk ik dat je dit DE mesje kunt vergelijken met mesjes zoals Rapira SS en Astra SP mesjes.

Maar daarbij is het moeilijk om te zeggen of het Voskhod mesje dan ook beter is of niet, maar persoonlijk overweeg ik om de Voskhod mesjes misschien in bulk te kopen.

Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Ik heb de Rapira mesjes ook wel eens geprobeerd. Daar is niks mis mee. Als deze vergelijkbaar zijn, dan komen deze op mijn lijstje voor de volgende ronde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb 300 Voskhod mesje's uit Russia ebay gekocht voor 21 euro incl verz. Ik benader de verkopers met de vraag als ze een aanbieding willen maken dat onder de <€22 is ivm vrijstelling btw.

    Als het aan de MKB bedrijven in NL ligt, dan gaat dit snel veranderen. Zij zien een grote toename van klanten welke nu niet meer bij hun mesjes kopen. Wees alvast verstandig en sla bulk in.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.