Wilkinson Sword Economie Mesjes

Inleiding

Het merk Wilkinson Sword zal waarschijnlijk wel bijna iedereen van gehoord hebben, en staat vooral bekend als de grote concurrent van Gillette. En Wilkinson Sword produceert net als Gillette nog steeds DE mesjes.

Een van deze mesjes betreft de Wilkinson Sword Economie Mesjes, en zoals de naam al suggereert zou dit het goedkopere broertje zijn van de Wilkinson Sword Classic.

Verpakking

De Wilkinson Sword Economie mesjes komen per vijf stuks in een plastic doosje zoals op deze foto te zien is. Verder worden de mesjes per stuk in een wikkel verpakt zoals onder op de foto zichtbaar is.


Wilkinson Sword Economie Mesjes

Op het mesje staat alleen Wilkinson Sword gedrukt en voor de rest staat er niks op.

Gebruikservaring

Ik heb het Wilkinson Sword Economie mesje getest in combinatie met mijn Edwin Jagger DE89L krabber, en ik vond het mesje smooth scheren en voldoende scherp. Verder viel mij op dat dit mesje erg vergevensgezind.

De scherpte van een mesje beoordelen is iets wat ik moeilijk vind, vandaar dat ik aangeef dat dit mesje voldoende scherp is, maar het lijkt me niet een heel scherp mesje.

De duurzaamheid van dit mesje is ook prima en ik heb er ruim vier scheerbeurten mee kunnen scheren, en een vijfde scheerbeurt had misschien nog gekund maar dat risico nam ik liever niet.

Prijs en verkrijgbaarheid

Deze Wilkinson Sword Economie mesjes kun je kopen bij Maguire's Barbershop voor £ 1,95 per pakje en £ 19,95 voor een bulk verpakking van 25 pakjes.

Verder vind je deze mesjes voor £ 2,50 per pakje op Amazon en bij Connaught Shaving voor £ 3,48 voor twee pakjes, en £ 21,00 voor een bulk verpakking van 25 pakjes.

In Nederland kun je deze mesjes voor € 1,60 kopen bij Barbiere di Figaro en een bulk verpakking van 25 pakjes kost € 32,95.

Zover ik heb kunnen vinden via Google zijn deze Wilkinson Sword mesjes niet te koop bij Nederlandse webwinkels.

Conclusie

De prijs-kwaliteitsverhouding van deze mesjes vind ik eerlijk gezegd niet zo heel goed, want als je kijkt naar de bulkprijs van dit mesje dan krijg je voor ongeveer hetzelfde geld ook Feather DE mesjes.

Maar kijkende naar het mesje zelf en niet de prijs, kom ik tot de conclusie dat dit een prima mesje en ik vind de vergevensgezindheid van dit mesje beter dan menig andere mesje. 

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.