Sebamed For Men Aftershave Balsem: Een ASB met een goede werking en neutrale geur

Click here for the English version


Inleiding.


Van het merk Sebamed heb je waarschijnlijk nog niet veel over gehoord? Althans niet als het aankomt op scheerproducten, want ik heb online op deze ASB gezocht en kon hem alleen terug vinden in een opsom topic op B&B over Duitse aftershaves ( balsems ).


En ik zelf weet ook niet erg veel over dit merk, maar omdat het in zijn naam ''med'' heeft staan ga ik er vanuit dat het een medisch merk is wat meestal gericht is op mensen met een erg gevoelige huid en ''gewone'' verzorgingsproducten niet goed werken en vaak allergische reacties veroorzaken.


In Duitsland vind je dit soort producten overigens ook van eigen merken van de Duitse drogisterijen, maar die hebben helaas geen Aftershave Balsem,  maar natuurlijk wel van hun ''gewone'' eigen merk voor gevoelige huid.


Verpakking.


De Sebamed For Men Aftershave Balsem komt in redelijk opvallende wit kartonnen doosje met wat termen daarop zoals ''ph 5.5'' en ''HydroGS'' maar natuurlijk pronkt Sebamed ook met de zeer goed score van Okotest.

De balsem komt in een plastic flesje welke net als de Balea Men ASB een membraan sluiting bevat welke voor een optimale dosering zou moeten zorgen, althans de fabrikant.


Sebamed Aftershave Balsem


Dit schrijft de fabrikant.


Het scheren is een bijzondere belasting op de huid. U kunt irritatie krijgen, roodheid, spanning, brandend of jeuk. Daarom is het belangrijk de net geschoren huid te kalmeren zowel met nat scheren en bij droog scheren door met passende verzorging de huid kalmeren en herstellen.


Sebamed FOR MEN After Shave Balm is speciaal ontwikkeld voor de gestreste huid door het scheren, gevoelige huid. De after shave balsem met natuurlijke ingrediënten is geschikt voor alle huidtypes. Door het  vochtinbrengende complex HydroGS is de huid beter bestand is tegen externe stressfactoren. Het zorgt voor frisheid en vitaliteit. Het werkzame bestanddeel van kamille (bisabolol) verbetert de anti-irriterende werking. Dermatologisch getest en klinisch aanbevolen door artsen.


resultaat:
De huid is ontspannen en voelt zacht en goed verzorgd aan.
Vertaald met behulp van Google Translate. Ik heb overigens niet alles overgenomen, want daarvoor staat teveel tekst op het kartonnen doosje.


Werking en geur.


Ik heb deze ASB gister uitgeprobeerd en ik was in eerste instantie bang dat de dosering via de membraan sluiting teveel zou doseren zoals ik ondervond bij de Balea Men ASB, maar gelukkig is dat hier niet het geval.


De membraan sluiting doseert inderdaad vrij optimaal en is dus niet teveel of te weinig, dus het is gewoon makkelijk in te smeren en trekt ook gewoon snel in en de ASB doet wat het moet doen.


De ASB is dan ook zeker verzorgend en de geur kan ik omschrijven als een neutrale medische geur, in vergelijking met Nivea for men ASB sensitive denk ik dat deze ASB iets minder greasy is.


Prijs en conclusie.


Een prijs kan ik niet echt vermelden omdat ik deze ASB cadeau gekregen heb van mijn lieve vriendin.


Maar ik meen me te herinneren dat de prijs rond de € 5 ligt en in iedere geval goedkoper dan wat een Nivea Men ASB in Nederland kost zonder korting.


Over het product zelf kan echt weinig slechts over zeggen, wel vind ik het jammer dat deze ASB niet in een wat luxere verpakking komt zoals bijvoorbeeld een glazen flesje, want voor Duitse prijzen is dit eigenlijk al een duurdere ASB maar ook niet erg duur.


En ik moet heel eerlijk zijn dat deze ASB niet veel beter werkt dan de goedkope ASB's die je kunt kopen van bijvoorbeeld de eigenmerken van Duitse drogisterijen, maar ook niet veel beter dan een flesje oude vertrouwde Nivea Men ASB voor gevoelige huid.


Maar als je echt een erg gevoelige huid hebt, dan is dit merk zeker het proberen waard, ik heb het zelf bewust niet gekocht omdat ik al tevreden ben met de goedkopere ASB's* die ik heb, maar deze ASB is ook gewoon zijn geld waard hoor .

*Stiekem omdat ik zo ook opties open laat voor mijn vriendin om me cadeautjes te kopen, want budget verzorgingsproducten koop ik al voor mijzelf

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.