Scheersouvenirs uit Parijs

Afgelopen weekend was ik mooi twee daagjes in de stad der liefde, namelijk Parijs en op zich is Parijs heel mooi, maar niet zo mooi als men je voorspiegelt, want ik vond veel plaatsen nogal vies en de metro van Parijs mag wel eens gemoderniseerd worden, die treinen zijn veelal nogal oud namelijk, maar deze blogpost gaat uiteraard over de scheer souvenirs die ik in Parijs gekocht heb.


Monsavon scheerzeep.


Dit is een van de scheer souvenirs welke ik mee terug genomen heb en als ik me niet vergis is deze scheerzeep ook alleen in Frankrijk te krijgen, want buiten Frankrijk verkoopt niemand het, buiten een paar webshops, zoals deze. Deze scheerzeep koste me overigens € 1,41 per stuk.


Wat ik begrepen heb is Monsavon een zachte scheerzeep is, wat net zoals Proraso scheerzeep eigenlijk bijna een scheercreme is.

Op internet is dan ook best veel positiefs te lezen over deze Monsavon scheerzeep, zo vind ik dit wel een mooie review.






Het zal trouwens wel nog een hele tijd duren eer ik deze scheerzeep in gebruik ga nemen, want ik heb namelijk nog veel andere scheercrèmes / zepen die op voorraad liggen en momenteel heb ik Palmolive scheercreme nog in gebruik en bij mijn vriendin de Wilkinson Sword scheerstaaf.


Williams scheercreme.


Deze scheercreme is niet alleen in Frankrijk te koop, maar zover ik weet is deze ook in België te koop in supermarkten en oorspronkelijk was dit dus een scheercreme die ik in België wou kopen, maar ik kom eigenlijk nooit in België en omdat ze het in Frankrijk blijkbaar ook verkopen heb ik in Parijs een tube ervan meegenomen en ik betaalde er € 1,79 voor in Parijs.


Ik had me in deze scheercreme eigenlijk niet echt ingelezen en kon de naam Williams alleen van de Williams scheerzeep, maar ik weet niet of deze Williams scheercreme iets te maken heeft met de Williams scheerzeep uit de USA, want het lijken me twee verschillende merken die toevallig dezelfde naam hebben.


Wat ik op internet over deze scheercreme overigens gelezen heb is dat het een scheercreme is met een klassieke geur en dat de scheercreme heel goed werkt, maar voor de rest moet ik het natuurlijk nog zelf ondervinden, maar een miskoop zal het in iedere geval niet zijn.

Overigens bevat deze scheercreme Allantoïne.

Gillette Bleue Extra.

En voordat ik het vergeet, ik heb ook een pakje Gillette Bleue Extra DE mesjes meegenomen uit Parijs, welke overigens gewoon in Rusland gemaakt worden, maar als ik me niet vergis worden deze mesjes alleen in Frankrijk gebruikt.

Ik heb al eens een Gillette Bleue Extra DE mesje gebruikt en dit zijn echt hele goeie DE mesjes en het is het zeker waard om hier van een pakje of een paar van te kopen wanneer je toch in Frankrijk bent, ze kosten trouwens € 1,89 per pakje.

De Gillette Bleue Extra DE mesjes ga ik trouwens wel in gebruik nemen en met die tien mesjes kan ik zeker tot het begin Q1 van 2014 mee doen.

Alles wat ik gekocht heb in Parijs in de Carrefour market.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.