Nivea Men Cool Kick Aftershave Balsem

Click here for English

Inleiding.


Vorige week had Kaufland in Duitsland de Nivea Men Aftershave Balsem in de aanbieding voor € 3,49 en dat vond ik een mooi moment om eens een keer een andere Nivea Men Aftershave Balsem te kopen dan de sensitive variant.


Ik koos dus voor de Nivea Men Cool Kick Aftershave, volgens Nivea zelf zou dat een koelende effect op de huid hebben en zou het ook nog verzorgend zijn. Ik kon er relatief weinig over op internet vinden en wat ik vond ging meestal toch over net een andere product, want Nivea Men Cool Kick is ook verkrijgbaar als Aftershave Fluid, wat volgens mij een verzorgende aftershave lotion is.

De Nivea Men Cool Kick bevat trouwens ook alcohol, namelijk alcohol denat, dat is een van alcohols welke online vaker weg gezet word als slechte alcohol, maar ik denk persoonlijk dat het weinig kwaad kan, het is namelijk niet de eerste balsem met alcohol welke ik gebruik heb.





Effect van de menthol.


Ik lees vaak in het scheertopic over aftershaves ( balsems ) met menthol en vaak gaat het dan over Proraso en dat het verkoelend zou zijn, natuurlijk zijn er altijd mensen die graag overdrijven, maar ik geloof wel in het verkoelende effect van menthol.


Er zit dan ook menthol in deze aftershave balsem en met het aanbrengen van de aftershave balsem voel je in eerste instantie niet veel meer dan andere aftershave balsems zonder menthol, maar vrij snel na het aanbrengen voel je de menthol en dat blijft dan zeker 15 a 30 minuten zo en daarna is het effect bijna weg, maar toch nog licht voelbaar.



Als ik menthol aftershave balsems zou beoordelen zoals Mantic59 doet, dan zou ik deze aftershave balsem met menthol denk ik ook een ijsblokje geven, want je gezicht bevriest echt niet, maar het koelende effect is wel degelijke aanwezig, maar niet zo extreem als bij sommige andere scheersoftware met menthol.

Maar het is uiteraard wel moeilijk vergelijken want dit is de enige aftershave balsem met menthol die ik heb, ik heb wel scheercrèmes met menthol en het zou kunnen dat menthol effect iets meer is met de scheercrèmes, maar bij beide is het gewoon voelbaar.

De geur is trouwens gewoon typische Nivea, misschien alleen een tikkkeltje anders.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.