Yaqi Synthetische Scheerkwast

Inleiding


Ik heb bijna 1000 dagen niets meer op mijn weblog gepubliceerd, maar na al die jaren ben ik dan toch nog een interessant product tegengekomen. Natuurlijk is hier al tig keer over geschreven op andere websites, desondanks wil ik er toch over schrijven.

Het betreft de Yaqi Synthetische Scheerkwast, of moet ik scheerkwasten zeggen? Omdat het immers massaproductie betreft en je keuze hebt uit veel verschillende handvatten. 

Wellicht is dat ook wel het leukste aan dit Chinese scheermerk? Voor relatief weinig geld, kun je een leuke scheerkwast uitkiezen met synthetisch haar. Dat is diervriendelijker en minstens net zo goed, als een duurdere silvertip dashaar. 

Persoonlijk zie ik eigenlijk geen reden meer om nog een scheerkwast van dierlijk haar te kopen, vooral gezien het dierenleed wat daarbij komt kijken.

Yaqi Rainbow Synthetische Scheerkwast

Zelf heb ik dus voor de Yaqi Rainbow Synthetische Scheerkwast gekozen: niet omdat ik het handvat zo geweldig vind, maar omdat deze voor € 4 op AliExpress aangeboden was. Dat bleek echter ook zeer gelimiteerd, want binnen een paar minuten stond de prijs weer op € 14 totaal.

Het fijne aan dit specifieke model is eerlijk gezegd het lange handvat, daar ben ik wel fan van sinds ik de Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast bezit. Helaas is die gesneuveld toen ik hem op de grond liet vallen.

Wat betreft het synthetische haar zelf: ik ben daar serieus van onder de indruk. In de zin van dat de Chinezen na al die jaren, gewoon synthetisch haar weten te creëren wat zelfs water vast houdt. 

Want normaalgesproken neemt synthetisch haar, geen water op als je de scheerkwast laat weken. Maar dit synthetisch haar schijnbaar wel, of wellicht neemt het geen water op. Maar houdt het water vast tussen de haartjes door de hoge dichtheid van de knot.

Ja het betreft een 26mm knot en of je nou scheercreme of scheerzeep opklopt in een kommetje, of rechtstreeks op je gezicht. Deze scheerkwast is er echt uitstekend voor geschikt. 

Het enige minpuntje wat ik wel opgemerkt heb, is dat wanneer je teveel druk op de Scheerkwast zet haartje verstrikt raken. Maar dat is bij lange na niet zo erg, als bij sommige paardenhaar scheerkwasten. Dus eerlijk gezegd is het verwaarloosbaar en al helemaal, voor de mensen die hun scheerzeep in een kommetje opkloppen.

Conclusie

Kopen of niet kopen? Ja als je opzoek bent naar een goede scheerkwast en je er nog geen hebt! Maar nee als je al een goede scheerkwast, dan is het eigenlijk zonde van je geld.

In mijn geval heb ik simpelweg al vele jaren geen nieuwe scheerkwast meer gekocht en was, mijn huidige scheerkwast aan vervanging toe. Dus ik zocht op AliExpress naar scheerkwasten en kwam, toen Yaqi scheerkwasten tegen. 

Waarna ik besloot om op Google te zoeken en wat bleek? Men was er lovend over en er zit zelfs een hele fanbase achter en dat zelfs, op de normaal best wel patriottische Amerikaanse scheerforums.

Dit zal ook mijn laatste aankoop zijn, want mijn toekomst plannen hebben geen plaats voor nog meer scheerzooi. Dus ik gebruik wat ik heb en koop al vele jaren niets nieuws meer. 

Eigenlijk beschouw ik het dan ook als een destijds uit de hand gelopen hobby en het klassiek scheren vind ik nu doodnormaal. Dat hoort gewoon bij mijn verzorgingsroutine.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.